DC Wiki
Advertisement

Nightwing: Lepszy niż Batman - Historia napisana przez Tima Seeleya. Pierwszy tom czwartego wydania serii Nightwing. Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Dick ponownie włożył kostium Nightwinga po długiej pracy agenta 37. Podczas "Wojny Robinów" Trybunał Sów umieścił w głowie Damiana bombę, szantażując Dicka, aby zaczął dla nich pracować. Dickowi udało się wyciągnąć bombę z głowy Damiana, ale postanowił wykorzystać sytuację i zbadać organizację od środka. Ku jemu zdziwieniu Batman dał mu pełną swobodę, wierząc, że Dick podejmie właściwe decyzje.

Trybunał zleca Nightwingowi zadanie, aby odzyskał bardzo ważną księgę, do pomocy przydzielają mu pomocnika, Raptora. Mężczyzna jest gwałtowny i kieruje się innymi zasadami niż Nightwing, uważa, że zasady, które wpoił mu Batman, są jego słabością. Z początku Nightwing nie ufa Raptorowi, ale dostrzega podobieństwa w ich charakterach.

Pracując odświeżyć relację z Dickiem, do ich misji dołącza Barbara Gordon, będąc bardzo sceptycznie nastawiona do Rapotora, a jeszcze bardziej do pracy dla Trybunału. Jednak Raptor udowadnia swoją lojalność i zdradza ze również chce zniszczyć trybunał od środka. Dick odkrywa, że Raptor podobnie jak on jest cyrkowcem, w przeszłości występował jako człowiek nieczujący bólu, stąd obecnie zdarza mu się nie zauważać krwawienia. Wraz z Barbarą udaje im się zdobyć księgę, po czym ich drogi się rozchodzą, jednak Raptor ma swoje własne motywy, sprzedaje księgę dla kultu kobry.

  Po wydarzeniach z „Nocy Ludzi Potworów” Raptor publicznie atakuje Bruce'a Wayne'a, porywając go. Na ratunek rusza mu Nightwing, po wytropieniu Raptora odkrywa sekret jego przeszłości, w młodości on i matka Dicka byli bardzo blisko, Raptor kochał jego matkę. Ostatecznie udaje mu się pokonać Raptora i w ostatniej chwili uratować Batmana.   

Zeszyty[]

  • Nightwing: Rebirth #1
  • Nightwing (Volume 4) #1
  • Nightwing (Volume 4) #2
  • Nightwing (Volume 4) #3
  • Nightwing (Volume 4) #4
  • Nightwing (Volume 4) #7
  • Nightwing (Volume 4) #8
Advertisement