DC Wiki
Advertisement

Nightwing: Starzy i Nowi Wrogowie - Historia napisana przez Tima Seeleya. Czwarty tom czwartego wydania serii Nightwing. W polskim wydaniu zawarto oryginalnie publikowane osobno tomy "Blockbuster" oraz "Raptor's Revange". Akcja ma miejsce w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Blockbuster[]

Dick i Shawn przeprowadzają poważną rozmowę na temat przyszłości Dicka. Shawn chce, żeby znalazł pracę, jednak Dick ciągle zajmuję się sprawami Nightwinga. Do miasta przybywa Roland Desmond, podejmuje pracę u mafijnego bossa, który przybył niedawno z Gotham, Tiger Sharka. Kiedy Dick patroluje ulice jako Nightwing atakuje go Blockbuster, który powinien być w więzieniu. Ku jego zaskoczeniu Blockbuster nie atakuje bezmyślnie, ale zachowuje swoją inteligencję. Okazuje się, że to nie Mark Desmond, ale jego brat Roland.

Roland wyjaśnia, że jego brat opracował formułę, która pomaga zachować trzeźwość umysłu podczas przemiany w Blockbustera. Wyjaśnia Nightwingowi, że zależy mu na Bludhaven i chce pomóc mu w obronie miasta. Shawn naciska na Dicka, aby ten poszedł w końcu na rozmowę kwalifikacyjną. Nightwing spotyka się z detektyw Svobodą i prosi o pomoc w sprawie skorumpowanych policjantów, których nazwiska dostał od Blockbustera. Detektyw nie jest zadowolona i każe mu się nie wtrącać w sprawy policji. Dick idzie za tropem Blockbustera i wpada w pułapkę zastawioną przez Tiger Sharka, zdradził go Blockbuster.

Nighwing rzuca się do ucieczki przed bandziorami, których nasyła na niego Tiger Shark. Uciekając, walczy z całą masą łotrów. Shawn kontaktuje się z Gołębicą, która została zwolniona z więzienia. Dochodzi do walki Blockbustera z Nightwingiem, Roland wie, że Dick nie pozwoli nikomu umrzeć, dlatego zostawia mu bombę z odliczaniem, a sam ucieka. Następuje potężna eksplozja.

Tuż przed wybuchem Nightwing zdążył dorwać Clock Kinga, dzięki któremu zatrzymał czas i mógł bezpiecznie ewakuować wszystkich pasażerów ze statku. Po udanej akcji Dick leży nieprzytomny na plaży, znajduje go detektyw Svoboda i udziela pierwszej pomocy. Po przebudzeniu Nightwing rusza do baru gdzie spotyka się z Rolandem, ten opowiada mu, ile miasto dla niego znaczy, a Nightwing jest tu obcy i sprowadza do miasta zagrożenia, chce, aby się stąd wyniósł. Po powrocie do domu Shawn jest rozczarowana Dickiem, że nie poszedł na rozmowę, postanawia zakończyć ich związek. Dick zaczyna pracę w kasynie jako krupier, po przejęciu go przez Blockbustera ma na celu obserwować Rolanda.

Spyral[]

Jeden z uciekinierów wykonywał zadanie dla Dicka dotyczące przemytu broni, niestety ściągnęło to na niego zabójcę i został zamordowany w swoim mieszkaniu. Shawn postanawia się spotkać ze swoją dawną mentorką, ale okazuje się, że ta wcale nie skończyła z przestępczym życiem i przedstawia jej swój nowy plan. Gdy Dick wraca do mieszkania zastaje tam Huntress, która oferuje mu pomoc w sprawie Second-Hand odpowiedzialnych za śmierć Giza. Shawn po raz kolejny zakłada strój Defacer i rusza wraz z Gołębicą. Nightwing i Huntress ruszają śladem przestępcy o pseudonimie Dracul, ale na miejscu okazuje się być martwy. Przy jego ciele znajdują nagranie, na którym widać ze tak naprawdę był agentem Spyral.

Do akcji wkracza Spyral i ścigają Nightwinga oraz Helenę. Podczas ucieczki nadlatuje helikopter ratunkowy, który pilotują byłe uczennice Huntress, Skullgirls. Dziewczyny opowiadają o swojej uwięzionej koleżance w siedzibie Spyral. Dick postanawia przeprowadzić trening zarówno dla dziewczyn jak i dla Heleny. Kiedy ruszają tropem dziewczyny, wpadają w pułapkę i Nightwing zostaje odcięty od reszty grupy. Tam okazuje się, że Tygrys był tylko klonem, a prawdziwy jest uwięziony.

Szef organizacji Minos uwięził Dicka, podczas gdy dziewczyny odnajdują zagubioną uczennicę i planują uratować Nightwinga. Nightwing zagaduje Minosa, odwracając jego uwagę, dzięki czemu drużynie udaje się dostać do jego oprogramowania i zhakować go. Minos umiera na oczach Dicka i drużyna może bezpiecznie się wydostać. Po wszystkim Dick i Helena spędzają razem noc, niestety świadkiem ego jest Shawn, która postanowiła wrócić do Dicka i zacząć wszystko na nowo. Dick dostaje informacje od Tygrysa, że Raptor znów jest na wolności.

Zeszyty[]

  • Nightwing (Volume 4) #22
  • Nightwing (Volume 4) #23
  • Nightwing (Volume 4) #24
  • Nightwing (Volume 4) #25
  • Nightwing (Volume 4) #26
  • Nightwing (Volume 4) #27
  • Nightwing (Volume 4) #28
Advertisement