DC Wiki
Advertisement

Oliver „Ollie” Queen (Zielona Strzała), bohater, który używa łuku i strzał do walki z przestępczością na ulicach, jednocześnie wyznając wartości społecznie liberalne.

Historia[]

Geneza[]

W liceum Oliver miał wypadek swoim samochodem i trafił do szpitala z więcej niż kilkoma złamanymi kośćmi. Robert nie przestawał płakać. Kiedy Oliver zapytał go dlaczego, jego ojciec powiedział mu: „Ponieważ jesteś mną.” [1]

Jako młody spadkobierca miliardowej korporacyjnej Queen Industries, Oliver Queen był typowym playboyem. Jego zachowanie tak zawstydziło ojca Roberta, że zdegradował go do pracy urzędniczej na platformie wiertniczej na Pacyfiku. Oczywiście Oliver przekształcił platformę w centrum swoich imprez. Na jednej z takich imprez helikopter, który miał przewozić słynną gwiazdę rocka, został zaatakowany przez terrorystów, którzy wkrótce przejęli platformę.

Wbrew ostrzeżeniom swojego przyjaciela Tommy'ego Merlyna, Oliver lekkomyślnie stawił czoła przywódcy terrorystów, uzbrojony tylko w łuk i strzały. Terroryści byli uzbrojeni w materiały wybuchowe, w tym te, które przywiązali do dziewczyny Olivera, Leeny. Oliverowi udało się wystrzelić detonator z ręki terrorysty, ale odbił się i aktywował, wysadzając połowę platformy i zabijając Leenę. Na szczęście dla Olivera jego życie uratował Tommy – ale przyjął na siebie ciężar wybuchu i został bardzo mocno spalony. Po tym Oliver został wyrzucony na brzeg bezludnej wyspy i został zmuszony do przetrwania przez rok tylko ze swoim łukiem i strzałą.[2]

Rok Zerowy[]

Podczas Roku Zerowego Oliver wrócił z wyspy i dowiedział się o katastrofie w Gotham oraz o tym, że jego matka Moira Queen poszła tam, aby pomóc. Zdając sobie sprawę, że jego matka może być w niebezpieczeństwie, Oliver nalegał, aby udał się prosto do Gotham, aby ją znaleźć. Była celem Killer Motha, którego powstrzymali wspólnie Batman i Zielona Strzała.[3]

Diggle[]

Miesiąc po tym, jak został Zieloną Strzałą, Oliver został ranny pewnej nocy, wykrwawiał się i potrzebował pomocy. Złożył wizytę szefowi ochrony swojej firmy, Johnowi Diggle'owi. Po tym, jak Diggle załatał Olivera, Oliver poprosił go, aby dołączył do niego w jego krucjacie w celu ochrony miasta. Oliver ufał Diggle'owi, ponieważ nie ujawnił nikomu swojej tożsamości ani nie powiedział nikomu, że wrócił, a także fakt, że Diggle był gotów chronić życie matki Olivera swoim własnym. Diggle dołączył do krucjaty Olivera i obaj działali jako zespół, aby chronić miasto.

Arsenal[]

Dwanaście miesięcy po tym, jak został Green Arrowem, Oliver odkrył, że młody haker, Roy Harper, włamał się do działu badawczo-rozwojowego Queen Industries, więc postanowił wyciągnąć go z więzienia i zaproponować mu pracę.[2] Chociaż przez jakiś czas pracowali razem, Roy zaczął chcieć pracować w terenie, a Oliver niechętnie pozwalał mu narażać się na niebezpieczeństwo, pamiętając ostrzeżenia Tommy'ego, że jego lekkomyślność doprowadzi do śmierci ludzi. Roy zaczęło się to nie podobać i zaczął pić, aż w końcu popadł w alkoholizm. Chociaż Oliver przez jakiś czas znosił picie Roya, musiał położyć kres ich partnerstwu.[4]

New 52[]

The Midas Touch[]

Oliver zaczął wykorzystywać swoją zależną firmę technologiczną Q-Core jako przykrywkę dla swoich działań jako Green Arrow z pomocą hakerki o imieniu Naomi i inżyniera o imieniu Jax. Działania te jednak kolidowały z jego prawdziwą pracą jako dyrektora generalnego Queen Industries, ku irytacji starego przyjaciela jego ojca, Emersona, który był szefem rady dyrektorów.[5]

Nawet gdy ostrzeżono go, że zostanie usunięty z tablicy, jeśli nie będzie zajmował się PR dla Q-Core, Oliver był na tropie superprzestępcy imieniem Rush, który zdobywał sławę, publikując filmy ze swoich zbrodni w internecie.[6] Po spędzeniu wieczoru na walce z Rushem, Oliver go pokonał. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Emersona, zorganizował konferencję prasową, aby ostrzec przed rezygnacją z życia, dla jakiejś aplikacji czy filmiku. To tylko rozgniewało Emersona, ponieważ zasadniczo potępiło produkty Q-Core jako stratę czasu.[7]

Oliver uczynił swojego asystenta Adriena swoim pełnomocnikiem w Queen Industries, więc Emerson zmusił go do przekazania jego prawa weta, co jeszcze bardziej osłabiło jego wpływ na firmę [8]. Tymczasem zabójca o imieniu Blood Rose i jej towarzysz Midas zajęli się nabrzeżem Seattle, przejmując kontrolę nad jego gangami. Namierzyła również miliardera Olivera Queena, nie wiedząc, że był tym samym Green Arrowem, który przerywał działalność jej gangów.[9] Podczas pierwszego spotkania została ranna, przez co jej tajemniczy obrońca martwił się o nią.

Midas był kiedyś naukowcem pracującym nad metodą wykorzystania bakterii do usuwania toksycznych odpadów. Został uwiedziony przez niedoinformowaną eko-terrorystkę pod przykrywką, która spowodowała eksplozję, która - po wybuchu - zmieniła Midasa w potwora. Stał się człowiekiem zbudowanym prawie wyłącznie z toksycznych odpadów. Jego jedynym pocieszeniem była Blodd Rose, a w ramach zemsty za jej kontuzję Midas postanowił porwać Adriena, aby wywabić Olivera.[8]

Green Arrow zdołał zabrać Adriena w bezpieczne miejsce i pokonać Midasa swoimi specjalnymi strzałami, ale Krwawa Róża pojawiła się, by go uratować, oszczędzając życie Green Arrowa na rzecz zabicia Olivera Queena. Po powrocie do swojej bazy Naomi ujawniła, że Krwawa Róża była w rzeczywistości androidem – i mogli ją namierzyć. Wkrótce Green Arrow wpadł do jej kryjówki i potraktowal jej ciało strzałą wysokiego napięcia. Midas odwrócił się od niego, ale został złapany przez nową strzałę, która używała tego samego rodzaju substancji chemicznej, którą próbował wytworzyć. Gdy doglądał swojej rany, Krwawa Róża ruszyła w pościg, tylko po to, by zostać wysadzoną przez wybuchową strzałę.

Oliver zwrócił jej szczątki Midasowi, który przyznał, że ją zbudował i że również się w niej zakochał – ale jej robotyczna głowa zaczęła odliczać do samozniszczenia, co wymagało od Olivera ucieczki dla swojego życia. Przypuszczalnie Midas i Blood Rose zostali zniszczeni – ale w rzeczywistości Midas przeżył i rozpoczął podróż do Metropolis w nadziei na naprawienie utraconej miłości.[10]

Rebirth[]

The Children of Vakhar[]

Sześć miesięcy po upadku 90 procent ludzi Rhapastanu ewakuowało się z pustkowi, podczas gdy ci, którzy zostali, zaszyli się w pozostałościach Vahkaru. Aby pomóc pozostałym 10 procentom, Oliver Queen wykorzystał swoje zasoby, aby wysłać pomoc humanitarną do ludzi. Kiedy dowiedział się, że jego przesyłki są kradzione w drodze, udał się do Rhapastanu, aby osobiście dostarczyć przesyłkę. Na ziemi dowiedział się, że Nobody, nowy watażka zainspirowany Deathstroke, przejął miasto i Nic nie zmilitaryzowało wszystkich dzieci w mieście, nie pozostawiając nikomu możliwości odwetu bez walki z dziećmi. Queen ruszył przeciwko niemu jako Green Arrow… dopóki nie zobaczył, że Nobody też jest dzieckiem. Kiedy nie wykorzystał swojej szansy powstrzymanie go, został zastrzelony i pozostawiony na śmierć.

Green Arrow został uratowany przez małą grupę dzieci, które sprzeciwiały się Nobody, które użyły śladowych ilości chemikaliów Lazarus Pit, aby go wyleczyć, w nadziei, że pomoże im pozbyć się ich wspólnego wroga. Choć niechętnie pozwalał dzieciom walczyć, zgodził się. Z ich pomocą Arrow zdołał pokonać Nobody, ale zanim zbuntowane dzieci mogły go zabić, dorośli (z którymi Arrow potajemnie się kontaktował) przekonali dzieci, by pozwoliły Nobody żyć. Oliver Queen opuścił lud Rapastanów, aby rozpocząć odbudowę.

Better Than[]

Parasite rozpoczął więzienne zamieszkiw zakładzie karnym Stryker's Island Penitentiary, uciekł, kopiując Mamuta i połączył siły z innym więźniem Red Volcano, aby włamać się do pokoju w którym znajdował się Green Arrow i kilku strażników więziennych, aby ich zabić, ale szybko zostali pokonani przez strażnika z łukiem.

Przypisy[]

  1. Green Arrow Vol 6 37
  2. 2,0 2,1 Green Arrow Vol 5 0
  3. Green Arrow Vol 5 25
  4. Red Hood and the Outlaws Annual Vol 1 1
  5. Green Arrow Vol 5 1
  6. Green Arrow Vol 5 2
  7. Green Arrow Vol 5 3
  8. 8,0 8,1 Green Arrow Vol 5 5
  9. Green Arrow Vol 5 4
  10. Green Arrow Vol 5 6
Advertisement