DC Wiki
Advertisement

Oswald Cobblepot (Pingwin), bezwzględny i chciwy przestępca i biznesmen Gotham City, który często staje się wrogiem Batmana w jego niekończącej się pogoni za władzą w mieście.

Historia[]

Dzieciństwo[]

Oswald Chesterfield Cobblepot urodził się jako syn Tuckera i Esther Cobblepot w 1970 roku. Oswald urodził się z wadą wrodzoną, która dała mu wyjątkowo podobny do dzioba nos, który tak bardzo przeraził jego ojca, że mężczyzna upuścił go na ziemię chwilę po urodzeniu. Tucker Cobblepot do końca życia nienawidził swojego syna za jego wygląd, mimo że Esther okazywała bezwarunkową miłość.

Dorastając, Oswald był mocno prześladowany przez swoich starszych braci i rówieśników, którzy kpili z niego za jego wygląd i jako pierwsi porównali go do pingwina. Z powodu ich dokuczania Oswald zafascynował się ptakami, z którymi czuł większe pokrewieństwo niż z ludźmi.

Jedynym człowiekiem, na którym mu zależało, była jego matka - która jako jedyna okazała mu współczucie. Oswald tworzył mechaniczne ptaki dla swojej matki jako prezenty, co zawsze doceniała. Oswald miałby niezdrową obsesję na punkcie swojej matki - posunął się nawet do rozwinięcia kompleksu chęci bycia silnym i potężnym poprzez przemoc ze względu na sposób, w jaki jego ojciec zrobił to, aby zwrócić na siebie jej uwagę.

Pewnej nocy w dzieciństwie, starsi bracia Oswalda zaatakowali go i jego ulubione ptaki, w końcu posuwając się za daleko, by chłopiec mógł sobie z tym poradzić. Oswald potajemnie zamordował ich wszystkich, jednego po drugim, aby wyglądało to na wypadek - Jason zmarł w wyniku otrucia, William zginął w wypadku, a Robert w dziwacznym wypadku, w wyniku którego znalazł się na dnie zamarzniętego jeziora. Oswald zabiłby również własnego ojca, aby w końcu zwrócić na siebie uwagę matki.

Młodość[]

W latach licealnych Cobblepot uważał koleżankę Veronicę Vreeland za miłość swojego życia, mimo że nigdy nawet nie zaprosił jej na randkę. Zabił jednego ze swoich nielicznych przyjaciół, ponieważ myślał, że przyjaciel romansuje z Vreelandem za jego plecami (przyjaciel faktycznie odwiedzał Vreeland, aby poprosić ją o rozważenie randki z Cobblepotem).

W szkole z internatem Cobblepot nadal był prześladowany przez swoich rówieśników, rozwijając przyjaźń tylko z jednym uczniem, który nieustannie go bronił, imieniem Carter Winston. Przez lata Cobblepot systematycznie mordował wszystkich swoich byłych łobuzów, prowadząc dla własnej przyjemności księgę pamiątkową z wycinkami z gazet o ich podejrzanej śmierci.

Zero Year[]

Przed pierwszym oficjalnym pojawieniem się Batmana w Gotham Cobblepot był wschodzącym władcą przestępczości, a jedną z jego mocnych stron były transakcje na broń, które robił na swoim osobistym sterowcu. Stając się dobrym partnerem biznesowym z Lucą Falcone, Cobblepot został przemytnikiem broni.

W pewnym momencie Cobblepot został prawie skazany za przestępstwo, które popełnił, ale zamiast tego wynajął jednego ze swoich rozpaczliwie biednych popleczników, Willisa Todda, aby wziął na siebie upadek, zmuszając mężczyznę do pójścia do więzienia w jego miejsce i oddzielając go od jego młody syn Jason .

Kiedy Red Hood One, przywódca gangu Czerwonego Kapturka, zamierzał ukraść kolekcję broni WayneTech, obrał za cel sterowiec Pingwina, gotowy do obrabowania wschodzącego łotra. Jednak strażnik, który ostatecznie stał się Batmanem, wkroczył do akcji, przewidując ruch Czerwonego Kapturka i podszywając się pod Cobblepota ciężkimi kosmetykami. Bohater faktycznie związał i zakneblował prawdziwego Cobblepota w innym miejscu sterowca i zmuszony do ucieczki podczas misji, zeskoczył na spadochronie w bezpieczne miejsce, niosąc ze sobą Cobblepota, wyznaczając pierwsze spotkanie Pingwina z przyszłym Batmanem.

Year Two: War of Jokes and Riddles[]

W drugim roku kariery Batmana Pingwin wciąż nie był panem półświatka Gotham, którym pewnego dnia miał się stać. Porucznik w operacji Carmine Falcone, Penguin skontaktował się z aktorem Basilem Karlo w sprawie mniej niż legalnej przewagi, której mógłby użyć, aby wyróżnić się w świecie aktorskim. Cobblepot złożył mu ofertę magicznego kawałka gliny, który dostał w swoje ręce, w zamian za Karlo działającego jako jeden z jego popleczników. Karlo zgodził się, a kawałek gliny zmienił go w przestępcę z Gotham, Clayface'a. Jednak ten fragment historii został później zmieniony wiele lat później po zmianie osi czasu z udziałem Supermana.

Po raz kolejny podczas drugiego roku Batmana, Pingwin uwikłał się w coś, co można by nazwać „Wojną żartów i zagadek” między Jokerem a Człowiekiem-Zagadką o prawo do zabicia Batmana. Joker, widząc okazję do przejęcia operacji Carmine Falcone w celu wzmocnienia własnej armii, wyrzucił najsilniejszego władcę przestępczego Gotham z Gotham i wysłał go na emeryturę. Ponieważ wszyscy kumple Falcone należą teraz do Jokera, Pingwin, między innymi, został członkiem armii klauna przeciwko Człowiekowi-Zagadce.

Przez wiele tygodni walki toczyły się między obiema stronami w całym Gotham, aż sam Batman został zmuszony do skoncentrowania swoich wysiłków na konkretnej armii. Nietoperz postanowił skupić się na Jokerze i zmusił Pingwina do wycofania się z walki.

Po odejściu Falcone i zabiciu wielu jego poruczników przez Jokera, Pingwin wypełnił próżnię władzy w półświatku Gotham i stał się jego nowym najsilniejszym władcą przestępczym. Stamtąd zbudował własną załogę, zatrudniając swoją długoletnią prawą rękę Ignatiusa Ogilvy'ego i swojego ochroniarza Larka.

Rebirth[]

Prawda o Willisie Toddzie[]

Wraz z utworzeniem nowych Outlaws, Penguin wdał się w spór z „bohaterami” w Gotham, kiedy powstrzymali profesora Pyga przed obrabowaniem go, tylko po to, by sami ukraść i wyprać pieniądze.

Jego konflikt z Czerwonym Kapturkiem wkrótce zaostrzy się jeszcze bardziej. Jason Todd otrzymał list od swojego ojca, który, jak sądził, zmarł w więzieniu, gdy był chłopcem. List ujawnił prawdę, że Willis Todd upadł za przestępstwo, które faktycznie popełnił Pingwin, i że śmierć Willisa została sfałszowana, aby wziąć udział w tajnym eksperymencie naukowym w więzieniu. Czerwony Kapturek, wściekły, że jego życie zostało zbudowane na kłamstwie, które zaczęło się od Pingwina, przygotował się do zemsty.

Podczas gdy Cobblepot zadebiutował w swoim nowym parku rozrywki w telewizji na żywo, został zaatakowany przez mściciela, który ujawnił swoją tożsamość i związek z Willisem Toddem. Pingwin tylko śmiał się z Jasona, wierząc, że sprzedał wszystkie tożsamości rodziny Bat dla nikogo takiego jak Willis Todd. Nie mając już cierpliwości do systemu łapania i wypuszczania przestępców z Gotham, Red Hood strzelił Pingwinowi w głowę - prosto przez jego monokl, pozornie go zabijając.

Jednak, jak na ironię, Czerwony Kapturek strzelił do Pingwina ślepą próbą, co pozwoliło mu przeżyć strzał z bliskiej odległości przez skórę jego zębów. Byłby hospitalizowany, ale w końcu wyzdrowiałby i wrócił na swoją pozycję na szczycie swojego imperium – teraz z opaską na oko, na której zwykle siedział jego monokl.

Drapieżne Ptaki[]

W ekstremalnym, wieloaspektowym spisku Bane'a, mającym na celu ostateczne zniszczenie ducha Batmana, Bane zmusił Pingwina do zaangażowania się w plan. Aby mogli porozmawiać twarzą w twarz, Penguin był dobrowolnie przetwarzany w Arkham Asylum i zmuszony do ogolenia głowy z powodu wybuchu wszy w ośrodku. Po rozmowie z Bane'em Pingwin został zwolniony.

Kiedy był wolny, Oswald dowiedział się, że aby wyjaśnić swój punkt widzenia, Bane zabił ukochaną Oswalda Penny Cobblepot, którą poślubił. Cobblepot zorganizował dla siebie pochowanie jej obok wcześniej oznaczonego miejsca nagrobnego.

Penguin zainicjował swój udział w planie Bane'a, który obejmował zabójstwo Alfreda Pennywortha w celu ukarania Bruce'a Wayne'a za jego udział w procesie o morderstwo pana Freeze'a. Jednak w ostatniej sekundzie Penguin ustąpił i odwołał uderzenie, mając nadzieję, że zamiast tego zawrze umowę z Batmanem przeciwko Bane'owi.

Jednak to wszystko było częścią planu Bane'a, mającego na celu sprawienie, by Batman wydawał się szalony w oczach GCPD za oskarżenie Bane'a o tak dziki spisek. Pingwin został przywieziony do Batcave z zasłoniętymi oczami dla własnej ochrony, ale po rozmowie z Alfredem o poezji został porwany przez współspiskowca Bane'a.

Advertisement