DC Wiki
Advertisement

Roy Harper (Arsenal) - wcześniej działał jako Speedy, pomocnik Green Arrowa. Był członkiem Tytanów i grupy Outlaws.

Historia[]

Młodość[]

Green Arrow and Speedy Prime Earth 001

Roy jako Speedy razem z Green Arrowem

Roy Harper został adoptowany przez Big Bow jako dziecko i mieszkał z nim w Rezerwacie Indian Spokane, ucząc się strzelać z niego z łuku i strzał. Często wpadał w kłopoty z policją, ale ponieważ zwykle zdarzało się to w rezerwacie, Big Bow zawsze był w stanie wyciągnąć go z kłopotów. Pewnego dnia Roy wykradł się ze sklepu monopolowego w rezerwacie i upił się zaćmiony, budząc się, by znaleźć łuk w dłoni i martwego Big Bow. Nie wiedząc, że jego mentor został zabity przez agresywnego policjanta, Roy uciekł z rezerwatu. Roy jakoś dotarł do Seattle, gdzie mieszkał w centrum handlowym, hakując kanały kamer. To właśnie w tym centrum handlowym wybrał kieszeń Olivera Queena, który, gdy przyszedł odzyskać portfel, był zaintrygowany przez dziwnego chłopca, później przyjął go na swojego pomocnika i nazwał go „Speedy”. Podczas gdy Speedy, Roy zaprojektował skomplikowane strzały Green Arrowa, ku frustracji mężczyzny.

Jako Speedy, Roy dołączył do oryginalnych Teen Titans (Robin, Wonder Girl, Aqualad, Kid Flash i Omen) i pracował z nimi przez jakiś czas; w końcu on i jego przyjaciele zostaną wymazani ze swoich wspomnień o drużynie po spotkaniu z panem Twisterem.

Również w tym czasie Ollie regularnie przeżywał przygody z Halem Jordanem, Zieloną Latarnią, który działał jako drugorzędny mentor Roya.

W pewnym momencie Jade, córka oryginalnego Green Lanterna Alana Scotta, dołączyła do Tytanów i razem z Royem przeżywali przygody. Później zjednoczyli się w Outsiders.

Zmagania z nałogiem[]

Oburzony uporczywym zachowaniem Roya, Oliver ze złością zwolnił Roya jako swojego pomocnika. Roy wyjechał i zamieszkał w opuszczonym budynku mieszkalnym i zrozpaczony uzależnił się od heroiny. Oliver wrócił na krótko, próbując się pogodzić, ale był tak zniesmaczony tym, czym stał się jego były podopieczny, ponownie odszedł. Po tym, jak został wciągnięty w złowrogi spisek zaaranżowany przez hrabiego Vertigo, Roy oficjalnie ponownie spotkał się z Oliverem, który przeprosił za zwolnienie go. Oliver zaproponował, że da ich partnerstwu jeszcze jedną szansę i pomoże Royowi w oczyszczeniu się, ale Roy stanowczo odmówił, przysięgając, że ruszy na własną rękę.

Roy stał się przygnębionym alkoholikiem i poszukiwaczem śmierci po śmierci drugiego Robina, z którym na krótko się zaprzyjaźnił. Próbował popełnić samobójstwo, walcząc z Killer Croc. Croc zorientował się, co robi Roy, zatrzymał go i dał mu pokrzepiające przemówienie, za które Roy mu podziękował. Wkrótce potem Roy rozpoczął program rekonwalescencji, którego sponsorem był Killer Croc. Zyskał Lilith Clay jako swojego doradcę, nie pamiętając ich dawnej więzi jako Tytanów.

W pewnym momencie Roy miał córkę z Cheshire. Uważał, że została zabita przez Electrocutionera, chociaż w rzeczywistości przeżyła. W końcu przyjął też nazwę „Arsenał”.

Iron Rule[]

Gdy jego stan się poprawił, jego pragnienie prześcignięcia Olivera Queena popchnęło go do wyjazdu do Qurac, który był pod rządami dyktatora. Tam utworzył zespół o nazwie Iron Rule w nadziei, że pomoże ludziom obalić dyktatora. Jako grupa najemników mieli tylko jedną zasadę, której musieli przestrzegać: bez względu na pracę, zostawiaj rzeczy lepsze niż to, w jaki sposób je znaleźli.

Zespół odniósł sukces i zarobił dużo pieniędzy. Jednak dla niektórych członków to nie wystarczyło. Pewnego dnia, gdy Roy był nieobecny, reszta ekipy próbowała przejąć miasto, w którym mieszkali. Ponieważ mieszkańcy stawiali opór, zostali zamordowani w odwecie. Kiedy Roy wrócił i dowiedział się, że nie było ani jednego ocalałego, pomścił mieszczan, odpalając śmiertelny wybuch przeciwko swojej byłej drużynie.

The Outlaws Begin[]

Red Hood and the Outlaws Vol 1 1 Textless

Roy oraz Outlaws

Po zamordowaniu swojej byłej drużyny Roy został schwytany przez wojsko Quracu i skazany na śmierć za zbrodnie wojenne. Jednak Roy został uratowany przed egzekucją przez swojego byłego przyjaciela Jasona Todda i obcą księżniczkę Starfire. Cała trójka w końcu sama utworzy drużynę - Outlaws.

Kilka tygodni po spotkaniu Roy i Banici udali się do Chin, by zająć się niedokończonymi sprawami. Według Todda, All-caste, mityczna liga treningowa, do której wpadł po swoim zmartwychwstaniu, była w tarapatach i zamierzał je powstrzymać. Trio podróżowało po świecie, pomagając Jasonowi znaleźć i zniszczyć każdego z głodnych mocy Untitled.

Outlaws in Gotham[]

Pod koniec misji Outlaws zatrzymali się w Gotham City, aby pomóc rodzinie Batmana podczas Nocy Sów. Banici próbowali chronić pana Freeze'a przed jego niedoszłym zabójcą Szponem, ale sam złapał gniew superzłoczyńcy. Jednak odnieśli sukces: Mr Freeze został uratowany, Szpon został zatrzymany, a Noc Sów zakończyła się minimalnymi stratami.

Chociaż próbowali powrócić do swojej misji przeciwko Untitled, Outlaws nadal pomagali w Gotham, gdy Joker pojawił się ponownie, nosząc własną odciętą twarz jako maskę. Jason został uprowadzony przez klauna, rzekomo poznawszy wszystkie ich tajne tożsamości, a Arsenal i Starfire rzucili się do akcji, aby go znaleźć. Ich cel spowodował, że spotkali się z Teen Titans, którzy również szukali swojego partnera, Tima Drake'a.

Arsenal przyjął bezprecedensową rolę przywódczą wśród nastolatków, którzy próbowali poradzić sobie z wybuchem Trucizny Jokera wśród cywilów Gotham. Outlaws i Młodzi Tytani odnieśli sukces, podając lekarstwo toksyny, zanim mieszkańcy zginęli. Jason i Tim w końcu wrócili do swoich drużyn, posiniaczeni, ale żywi, po tym, jak Batman po raz kolejny pokonał Jokera.

League of Assassins vs. The Untitled[]

Zmartwiony przez ostatnie kilka miesięcy Jason wymazał wszystkie swoje wspomnienia przez maga S'aru. Roy, z dezaprobatą, sprowadził Jasona z powrotem do ich kwatery głównej, aby spróbować odtworzyć jego pamięć, ale gdy dowiedział się, że był mordercą, cierpiący na amnezję Jason uciekł, pozostawiając Outlaws tymczasowo bez przywództwa.

Odizolowany od swoich przyjaciół, Jason został uprowadzony przez Ligę Zabójców, aby poprowadzić ich w walce przeciwko Untitled, ze względu na umiejętności Jasona w pokonywaniu ich w przeszłości. Aby uratować swojego przyjaciela, Arsenal i Starfire faktycznie połączyły siły z Untitled, aby oblegać Ligę, inicjując wojnę między dwiema frakcjami.

Pomimo największych wysiłków Roya i Kori, zostali pokonani przez Ligę Zabójców Jasona i skazani na egzekucję. Ra's al Ghul powrócił do Ligi Asasynów i powrócił do przywództwa.

Rozmawiając ze swoimi byłymi przyjaciółmi w celach więziennych, Outlaws przeprosili się nawzajem za bałagan, w który wpadli, powodując, że wspomnienia Jasona w końcu powróciły. Ponownie zjednoczeni, Red Hood i Outlaws uciekli z Ligi Zabójców i doprowadzili do wybuchu ich kwatery głównej, ostatecznie kończąc konflikt.

Red Hood and Arsenal: Heroes for Hire[]

Red Hood Arsenal Vol 1 1 Textless

Bohaterowie do wynajęcia

Po pozornej śmierci Batmana podczas Ostatecznej Rozgrywki Jokera, Outlaws rozwiązali się, a wszyscy trzej członkowie rozeszli się.

Jednak po tym, jak pomógł Arsenalowi podczas operacji solo, Jason przekonał Roya, aby ponownie z nim współpracował. Duet założył sklep w magazynie Roya, mimo że był spłukany. Aby zebrać fundusze, zwrócili się do naprawy Tary Battleworth o pracę. Chociaż nie lubiła ich reputacji, dała im pracę jako najemnicy. Chociaż odnieśli sukces w swojej misji, zostali zwolnieni, ponieważ Roy założył własną firmę poboczną Bohaterów do wynajęcia dla tych dwóch, aby zarabiać pieniądze, które konkurowały z Battleworth.

Podpisując kolejny kontrakt, obaj odkryli istnienie Underbelly, fizycznego ucieleśnienia całego zepsucia świata. Kiedy Underbelly próbował zwerbować Jasona do swojej sprawy, duet odpowiedział, przysięgając, że go zniszczy. Przewidując, gdzie Underbelly się schowa, obaj udali się do najbardziej przestępczego miasta na świecie: Gotham. Tam bohaterowie do wynajęcia zostali złapani na celowniku nowego Batmana i przekonali go, by pomógł im pokonać Underbelly. Ich misja ostatecznie zakończyła się sukcesem.

Titans Hunt[]

Podczas misji dla Spyral, Dick Grayson badał miasto, w którym zauważył różne znaki, które skłoniły go do myślenia o Teen Titans. W końcu spotyka się z kilkoma byłymi kolegami z drużyny, gdzie dowiaduje się od Lilith Clay, że cała pamięć o oryginalnych Tytanach została wymazana przez Lilith, aby chronić drużynę przed złym demonem zwanym Panem Twisterem. Zespół reformuje się, aby ostatecznie raz na zawsze pokonać pana Twistera.

Advertisement