DC Wiki
Advertisement

Selina Kyle (Catwoman), złodziejka z Gotham City, która wielokrotnie spotykała się z Batmanem. W dużej mierze porzuciła swoje nikczemne sposoby, teraz działa jako częsty sojusznik rodziny Batmana.

Historia[]

Rebirth[]

Po powrocie do roli Kobiety-Kota Selina została aresztowana i wysłana do celi śmierci w Arkham Asylum za zamordowanie ponad dwustu żołnierzy terrorystów. Zdeterminowany, by udowodnić swoją niewinność, Batman zwerbował ją do zespołu przestępców, których tworzył, aby odzyskać Psycho Pirata od Bane'a w Santa Prisca, aby uratować dziewczynę, która utknęła pod urokiem maski Pirata. Batman wiedział również, że wyciągnięcie Catwoman z celi śmierci da mu czas na zbadanie jej sprawy. Misja zakończyła się sukcesem i po zbadaniu morderstw Batman odkrył, że Selina przyjęła karę za swoją dobrą przyjaciółkę Holly Robinson, która naprawdę popełniła morderstwa. Kobieta-Kot wyjaśniła, że wiedziała, że gdyby upadła za przestępstwo, Batman nie pozwoliłby jej umrzeć w celi śmierci, ratując w ten sposób życie Holly. Po uwolnieniu jej z Arkham, Bruce i Selina w końcu ulegli ich długotrwałemu wzajemnemu pociągowi i związali się romantycznie.

Po spotkaniu z wersją swojego ojca Bruce został zainspirowany do poszukiwania szczęścia w swoim życiu. Spotkali się z Seliną na dachu i dyskutowali o okolicznościach, w jakich spotkali się po raz pierwszy. Bruce powiedział Selinie, że zatrzymał diament, który ukradła podczas ich pierwszego spotkania, wiedząc, że pewnego dnia będzie go potrzebował. Zdjął maskę swoją i Kobiety-Kota i zaproponował małżeństwo z pierścionkiem wykonanym z tego diamentu. Zanim Bruce pozwolił Selinie udzielić odpowiedzi, powiedział jej coś, czego nigdy nikomu nie powiedział: że próbował zabić Człowieka-Zagadkę w kulminacyjnym momencie Wojny Żartów i Zagadek. Selina odpowiedziała, że ona i Batman są jednostkami uszkodzonymi, a tragedie z ich przeszłości nie znaczą nic w porównaniu z ich wzajemnymi uczuciami, i ze łzami w oczach przyjęła jego propozycję.

Zaręczyny[]

Idąc za radą ojca i zmotywowany rozmową z Gotham Girl, Bruce postanowił szukać szczęścia w swoim życiu i oświadczył się Catwoman za pomocą diamentu, który ukradła, kiedy się spotkali, a ona się zgodziła.

Podczas gdy Bruce i Kobieta-Kot tymczasowo opuścili Gotham z misją odnalezienia Holly Robinson w kraju Khadym, Alfred poinformował Dicka, Jasona, Duke'a i Damiana o zaręczynach. Mimo początkowych wątpliwości Damian zaakceptował decyzję ojca. Kiedy Batman wrócił do Gotham, Kobieta-Kot zachęciła go, by powiedział swojemu najbliższemu przyjacielowi Supermanowi o swoich zaręczynach. Batman, Superman, Kobieta-Kot i Lois Lane poszli na podwójną randkę; rzadka okazja, w której obaj bohaterowie spędzają razem czas poza walką z przestępczością.

Próbując zaprowadzić pokój na planecie i chronić Ziemię przed zniszczeniem z rąk ludzi, Poison Ivy wykorzystała swoją władzę nad materią roślinną, aby przejąć kontrolę nad umysłami całej populacji planety, zmuszając ich do życia w harmonii. Batmanowi udało się wstrzyknąć sobie i Catwoman antidotum, pozostawiając ich jedynymi osobami nietkniętymi. Batman i Kobieta-Kot zrealizowali plan dotarcia do Harley Quinn, która według jego teorii mogłaby zostać wykorzystana do złamania kontroli Ivy. Plan się powiódł i po ponownym połączeniu obu kobiet Ivy porzuciła kontrolę nad ludzkością.

Ślub[]

Kiedy Joker odkrył, że Batman i Kobieta-Kot biorą ślub, zorganizował atak, który jego zdaniem zrujnowałby ich ślub. Biorąc zakładników w katedrze, zmusił Batmana do udziału w jego pozorowanej ceremonii. Kobieta-Kot przybyła, pomimo prośby Batmana, aby została w domu, i walczyła z Jokerem, gdy Batman był ubezwłasnowolniony. W ramach swojego planu Joker dał Catwoman możliwość wykrwawienia się i śmierci, ale odmówiła i aktywnie uratowała mu życie. Chociaż klaun został zatrzymany, a ślub uratowany, podczas walki Joker dostał się do głowy Kobiety-Kota, budząc wątpliwości, że może gdyby Batman był szczęśliwie w kochającym się małżeństwie, nie byłby już Batmanem.

Później, walcząc z Kite-Manem, Batman zasugerował Catwoman, aby ich ślub odbył się o świcie, na szczycie budynku, w którym się aktualnie znajdowali - Finger Tower. Para znalazła sędziego, który poprowadził ceremonię – jeden z nich był tak pijany, że zapomniał o ich tożsamości po fakcie. Bruce poprosił Alfreda, aby był jego drużbą i świadkiem, podczas gdy Kobieta-Kot uwolniła Holly Robinson z więzienia, aby działała jako jej druhna i świadek.

Chociaż wszystko szło zgodnie z planem, Bruce krótko przemyślał ślub, ale po krótkim zastanowieniu z przekonaniem powiedział Alfredowi, że jest gotowy.

Selina miała własne wątpliwości, ponieważ jej druhna Holly nadal podsycała strach Seliny, że małżeństwo zrujnuje Batmana.

Tego świtu, po tym jak wszystko zostało ustawione, Kobieta-Kot nigdy nie przybyła, zostawiając Bruce'a samego przy ołtarzu. Poddała się strachowi i wierzyła, że niebranie ślubu jest najlepszym wyjściem.

Advertisement