DC Wiki
Advertisement

Simon Baz to Green Lantern z sektora 2814. Były mechanik, kierowca wyścigów ulicznych i złodziej samochodów, jest partnerem Jessiki Cruz.

Historia[]

Geneza[]

Simon Baz jest libańskim Amerykaninem urodzonym w Dearborn w stanie Michigan. Kiedy miał dziesięć lat, on i reszta jego rodziny z przerażeniem oglądali telewizję, gdy samoloty wlatywały do World Trade Center. Gdy dorastał, on i jego muzułmańska rodzina znaleźli się pod intensywnymi podejrzeniami i ostracyzmem nawet lata po atakach. W ciągu tych lat Simon kilkakrotnie musiał bronić swoją siostrę przed łobuzami.

Mimo tych trudności Simon ukończył szkołę średnią i podjął studia wyższe, uzyskując dyplom inżyniera, a następnie pracę w fabryce samochodów. Jednak gdy nadszedł kryzys finansowy, Simon został zwolniony z pracy.

W swojej desperacji, by zarobić pieniądze, Simon zajął się nielegalnymi wyścigami ulicznymi, w czym okazał się dobry. Niestety podczas jednego wyścigu wydarzyła się katastrofa, a jego szwagier został ciężko ranny i zapadł w śpiączkę. Simon ledwo uniknął aresztowania. W wyniku rosnącego poczucia winy Simon coraz bardziej oddalał się od swojej siostry.

Jakiś czas później, wciąż zdesperowany finansowo, Simon zaczął kraść samochody, aby odsprzedać je na części. Pewnej nocy, kradnąc furgonetkę, Simon przypadkowo ukradł furgonetkę wypełnioną materiałami wybuchowymi. Rozpoczął się pościg z dużą prędkością, który zakończył się aresztowaniem Simona. Ze względu na swoje pochodzenie, Simon został natychmiast podejrzany o bycie terrorystą i deportowany do Zatoki Guantanamo w celu dalszego przesłuchania. Pomimo wysiłków bardziej rozsądnego agenta Fed, próby wyjaśnień Simona, że jest niewinny, zostały zignorowane i prawie został poddany torturom.

W tym momencie do pokoju wpadł Pierścień Zielonej Latarni i pomimo wad znalazł w Simonie odpowiedniego kandydata, wydostając go z aresztu. [1]

  1. Green Lantern Vol 5 0
Advertisement