DC Wiki
Advertisement

Stephanie Brown jest strażniczką Batgirl, tworząc połowę Batgirls wraz z Cassandrą Cain. Córka złoczyńcy Cluemastera, walczyła z przestępcami, takimi jak jej ojciec, jako Spoiler, zanim przez krótki czas była partnerem Batmana w walce z przestępczością, Robinem. Jest członkiem Batman Family i Young Justice.

Historia[]

Młodość[]

Stephanie Brown urodziła się jako córka Crystal Brown i Cluemastera (Arthur Brown). Dorastała nieświadoma innego życia swojego ojca. Pewnej nocy obudziła się, gdy usłyszała głośny hałas, tylko po to, by zobaczyć Batmana z rękami na gardle jej ojca. Batman zobaczył ją i postanowił nie zabierać Arthura. Stephanie przekonała samą siebie, że to wszystko było tylko snem. W pewnym momencie jej życia jej rodzice się rozwiedli.

New 52[]

Rebirth[]

Gotham Knights[]

Batman i Batwoman zaprosili Stephanie, która wtedy spotykała się z Timem Drake'em, aby dołączyła do ich nowego zespołu superbohaterów. W ramach tej grupy Stephanie wraz z innymi strażnikami walczyła z Jake'em Cane'em i Kolonią, tajną grupą wojskową, która niszczyła elementy przestępcze przy użyciu śmiercionośnej siły. W tym konflikcie Tim Drake „zginął”.

Wstrząśnięta pozorną śmiercią Tima, Spoiler odrzuciła filozofię Batmana i wyruszyła na własną rękę. Jednak coraz bardziej odkrywała, że używa metod Batmana, nawet współpracując z Anarkym. Kiedy Tim wrócił z niewoli pana Oza, na krótko ponownie dołączyła do Rycerzy Gotham, ale ponownie odeszła w obliczu oszustwa Tima i rosnącej niestabilności oraz śmierci Clayface'a z rąk Batwoman. Kiedy Ulysses Hadrian Armstrong próbował przejąć Gotham z Brother Eye, Batman i Cassandra Cain poprosili Steph o pomoc, a ona niechętnie wróciła. Jej pomoc okazała się nieoceniona, ponieważ Brother Eye próbował ją zniechęcić, pokazując jej alternatywną przyszłość z Titans Tomorrow, w której Steph i Cass były Batgirls, a sama Steph była także Robinem. Korzystając z tej osi czasu, Steph przekonała Tima kontrolowanego przez OMAC do pomocy w pokonaniu Armstronga i Brother Eye. Następnie dołączyła do Tima w misji zbadania konsekwencji tej alternatywnej linii czasu.

Advertisement