DC Wiki
Advertisement

Czarne Więzienie- Historia napisana przez Roba Williamsa. Pierwszy tom piątego wydania serii Suicide Squad. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Amanda Waller zostaje wezwana do gabinetu prezydenta, gdzie słyszy sprzeciw, odnośnie uformowanej drużyny super łotrów. Przekonuje prezydenta, że ma na oku idealnego przywódcę, który nad nimi zapanuje. Waller odwiedza w więzieniu pułkownika Flaga i składa mu propozycje zrobienia czegoś dobrego. Suicide Squad ma za cel uratowanie doktora odpowiedzialnego za stworzenie bomby genowej dającej ludziom supermoce. Podczas akcji ratunkowej doktor zostaje przechwycony, priorytetem jest bomba dlatego Kapitan Boomerang odcina mu ręce i przechwytuje bombę. Nie mogą jednak sobie pozwolić, aby skłonili doktora do stworzenia więcej broni dlatego Deadshot szybkim strzałem w głowę zabija doktora. Następnie harley detonuje bombę, aby odebrać wszystkim moce. Teraz zostaje pokonać kilkaset terrorystów.

Waller wysyła drużynę, by odzyskać pewien przedmiot. Zostają zrzuceni z kosmosu, ale Killer Croc dostaje mdłości i zaczyna wymiotować zarzygując swój hełm, przez co grozi mu utoniecie we własnych wymiocinach. Flag naraża równowagę pojazdu, aby zdjąć mu hełm. Pojazd zostaje wywrócony i spada na ziemię. Flag każe June uwolnić Enchantress, zanim spadną i się zabija.

Połowa drużyny została spisana na straty, wpadając do morza, reszta udała się do podwodnej bazy. Boomerang wykorzystując turbinę z pojazdu nakierowuje ją na wejście niszcząc je. W środku znajdują po czasie resztę drużyny, której Croc pomógł wydostać się z wody. Na miejscu trafiają na strażników, ale Harley i Katana bez problemu ich likwidują. Docierają do zakładniczki Hack, która obiecuje im pomóc znaleźć tajemniczy przedmiot. Przed nimi pojawia się czarna kula, która wzbudza obawy w drużynie, Hack tłumaczy, że jest to Strefa Widmo. Boomerang podchodzi do kuli i zostaje dosłownie usmażony, a z niej wychodzi Generał Zod.

Zod atakuje drużynę i jedynie Katana jest w stanie mu się przeciwstawić ze swoim magicznym mieczem. Hack informuję o zbliżającej się armii. Oddział samobójców znajduje skład broni i przygotowuje się do obrony. Zostają też wypuszczeni przez strażników złoczyńcy przetrzymywani w tej placówce.

Podczas gdy Croc walczy z Zodem, Harley i Deadshot powstrzymują nacierających więźniów. Hack próbuje otworzyć portal do strefy widmo. Rick Flag z pomocą miecza Katany wrzuca Zoda z powrotem do Strefy Widmo. Hack za pomocą internetu przenosi drużynę do Belle Reve razem z kulą i uwięzionym w niej Zodem. Waller i Harcourt wysłana z NSA są zadowoleni z przebiegu misji pomimo śmierci Boomeranga.  

Zeszyty[]

  • Suicide Squad: Rebirth #1
  • Suicide Squad (Volume 5) #1
  • Suicide Squad (Volume 5) #2
  • Suicide Squad (Volume 5) #3
  • Suicide Squad (Volume 5) #4
Advertisement