DC Wiki
Advertisement

Czarny Świt - Historia napisana przez Petera J. Tomasi'ego. Czwarty tom czwartego wydania serii Superman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Podczas trwającej burzy w hrabstwie Hamilton rodzina kentów ukrywa się w piwnicy. Wieczorem odwiedzają ich Batman i Robin, mroczny rycerz zbadał dna Jona i wg jego badań syn Supermana powinien być od niego silniejszy ze względu na połączone dna człowieka i kryptończyka. Clark tłumaczy mu dietę Jona i podejrzenia Batmana skupiają się na mleczarzu z sąsiedztwa. Batman postanawia zbadać mleko, które dostarcza hodowca, ale podczas włamania mleko zmienia się w ciemną maź, oplatając Batmana.

Po długiej nieobecności Batmana, Robin chce wyruszyć na jego poszukiwania, razem z Supermanem i Jonem obserwują hrabstwo z góry i nagle zauważają znajomą kałamarnicę, z którą walczyli na arktyce. Podczas walki potwór rani pobliską kobietę i Jon instynktownie zabija stworzenie wzrokiem termicznym. Obywatele są zadowoleni z tego co zrobił Superboy i zarzucają Supermanowi, że sam powinien to zrobić. Superman jest rozczarowany postępowaniem Jona i tym jaką niesubordynacją się wykazuje ostatnimi czasy, zostawia ich oboje i odlatuje w kierunku Bagna Umarlaka. Jon jest zły na Damiana, bo ten zawsze namawia go na sytuacje, po których ma kłopoty, nagle zjawia się Kathy z sąsiedztwa i z pomocą super mocy odpycha Damiana, po czym oznajmia Jonowi, że ktoś ma plany wobec niego.

Lois przechodząc przez miasto zauważa Candice, która pomimo zranienia przez ośmiornicę może swobodnie się poruszać, śledząc ją, trafia do podziemi ratusza, gdzie widzi, że mieszkańcy od początku monitorują jej rodzinę. Lois postanawia powiadomić Ligę Sprawiedliwości, ale w domu czekają już na nią mieszkańcy Hamilton. Używając rękawicy ze zbroi Batmana, odpycha wrogów i odjeżdża Batmobilem, ale zatrzymuje ją pan Cobb dzięki swojej mocy. Tymczasem Superman trafia do domu, w którym przetrzymywani są Batman, Robin, Frankenstein i jego narzeczona.

Superman słyszy krzyk Lois i rusza jej na ratunek atakując pana Cobba. Tymczasem Jon jest zmuszony oglądać wszystkie wydarzenia, nie mogąc nic zrobić. Miasto zostaje zaatakowane przez potwora i mieszkańcy Hamilton posiadający moce próbują go zabić. Superman jest przeciwny zabijaniu, ale w wyniku starcia Lois zostaje ranna i traci nogę. Superman za pomocą wzroku termicznego przywraca jej nogę i szybko leci z nią do szpitala. Przed Jonem staje ich główny przeciwnik, to Manchester Black.

Mieszkańcy Hamilton byli uchodźcami z innej planety, którzy zwrócili się o pomoc do Manchestera Blacka, a ten wysłał ich na ziemie, gdzie założyli miasteczko. Superman zostawia Lois w szpitalu i rusza szukać ich syna, znajduje Superboya w towarzystwie Manchestera Blacka, który zainfekował go czarną substancją, tą samą oplótł teraz Supemana. Nie zamierza on jednak zabić Supermana, ale przeciągnąć na swoją stronę Superboya. Superman uwalnia się i niszczy pojemniki w których uwięzieni byli jego sojusznicy.

Superman zmuszony jest walczyć z Superboyem pod kontrolą Manchestera Blacka, Jon ma teraz niewyobrażalną moc, dlatego Superman nie musi się powstrzymywać. Zjawia się Lois, aby uspokoić syna i Jon razem z Kathy łączą siły telepatycznie, aby pokonać Blacka. Po wszystkim Black został uwięziony w umyśle krowy na farmie Cobba.

Zeszyty[]

Advertisement