DC Wiki
Advertisement

Superman: Odrodzony to czteroczęściowy, crossover przedstawiający historię Supermana.

Streszczenie[]

Kentowie obchodzą rocznicę ślubu, wtedy słychać dzwonek do drzwi, Jon otwiera, ale widzi tylko książkę zostawiona pod drzwiami, z daleka patrzy na nich drugi Clark Kent. Kiedy Lois i Clark zjawiają się na zewnątrz, jego już nie ma. Książka, którą zostawił to album rodziny Kentów, nagle wszystko staje w białych płomieniach, których nie da się ugasić, również Jon zaczyna znikać w płomieniach. Superman trzyma go z całych sił, ale ostatecznie Jon zniknął. Lois i Superman udają się do Metropolis, aby znaleźć tajemniczego Clarka.

Lois i Superman zjawiają w mieszkaniu Clarka i przeszukują mieszkanie, ale nie ma tu żadnego śladu, wtedy zjawia się Clark i obwinia Supermana, że zostawił go kiedy ten go potrzebował. Clark zaczyna zmieniać się w formy jego byłych wrogów, aby przypomniał sobie, kim jest, aż w końcu pokazuje swoją prawdziwą formę, to Mr. Mxyzptlk. Nagle ponownie znajdują się w mieszkaniu Clarka, z tym że Lois nic nie pamięta.

Jon trafia do innego wymiaru gdzie Mr. Mxyzptlk opowiada mu swoje przygody z jego tatą. Wspomina tajemniczego mężczyznę, który porwał go i uwięził w przestrzeni międzywymiarowej, gdzie jego moce nie działały. Spędził całe lata czekając, aż Superman go uratuje, ale ten się nie zjawił, wypowiedział więc swoje imię od tyłu i zaklęcie zadziałało, wrócił do prawdziwego świata, tam przebrał się za Clarka Kenta i udawał go, aż uwierzył, że nim jest. Przypomniał sobie wszystko gdy zobaczył rodzinę supermana, porwał więc Jona, aby Superman znów się z nim bawił. Teraz oboje czekają, aż Superman ich znajdzie.

Mr. Mxyzptlk przenosi Supermana i Lois do innego wymiaru i przedstawia mu warunki, pobawi się z nim i jeśli uda mu się dotrzeć na szczyt wieży odzyska Jona, ale jeśli nie to Jon zostanie w piątym wymiarze na zawsze. Mxyzptlk chce sprawić, aby zapomnieli o sobie, ale Supermanowi udaje się wydostać z wieży i żąda spełnienia warunków, ale Mxyzptlk sprawia, że zaczyna zapominać syna. Wtedy Jon uwalnia się z pomocą Supermana i Lois z tego świata.

Lois i Clark nie pamiętają, żeby mieli syna i byli małżeństwem, Jon próbuje im przypomnieć, wtedy pojawiają się duchy Supermana i Lois z tamtego świata i przekazują Jonowi swoją moc, aby pozbył się Mxyzptlka. Jon uderzeniem energii odsyła Mxyzptlka i próbuje przypomnieć swoim rodzicom, kim byli. Rzeczywistości zaczynają się łączyć w jedną i Clark oraz Lois przypominają sobie wspólne życie. Mister Oz jest pod wrażeniem, że udało im się tego dokonać, ale poza nim jest jeszcze jeden wróg.  

Zeszyty[]

Superman Odrodzony[]

Tie-Ins[]

  • Superwoman #8
  • Supergirl (Volume 5) #8
  • New Super-Man #10
  • Superwoman #9
  • Trinity (Volume 2) #8

Ciekawostki[]

  • Ta historia łączy ciągłość New Earth i Prime Earth, tworząc nową pojedynczą ciągłość, zarówno znaną, jak i nową.
  • Zmiany w osi czasu
    • Przygody Kon-Ela i Power Girl zostają wymazane z osi czasu. Kon-El powraca jako członek Young Justice, podczas gdy Powergirl jest uwięziona między światami.
    • Zmieniono pochodzenie niektórych postaci, takich jak Clayface.

Warto Przeczytać[]

  • Superman: Secret Origin
  • Flashpoint
  • Convergence: Superman
  • Convergence #8
  • Superman: Lois and Clark
  • Superman: The Final Days of Superman
  • DC Universe: Rebirth
Advertisement