DC Wiki
Advertisement

Pierwsze próby Superboya - Historia napisana przez Petera J. Tomasi'ego. Drugi tom czwartego wydania serii Superman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Clark wraz z rodziną postanawia wybrać się na festyn. Lois obawia się, że przy pracy superbohatera, Clark nie będzie miał czasu, aby spędzić wieczór z synem. Clark składa obietnicę, że nie będzie żadnego "Supermanowania" podczas ich wspólnego wypadu na festyn. Wraz z Jonem, Clark bierze udział w każdej możliwej grze na festynie, przestrzegając syna również, aby nie wykorzystywał swoich mocy dla własnych korzyści poprzez wygrywanie gier. Dzięki supersłuchowi Clark dowiaduje się o planie napadu na kasę budki z biletami. Wykorzystując prowizoryczne przebranie zapożyczone na festynie, Superman potajemnie zapobiega kradzieży, ale przed Lois i tak nic się nie ukryje.

Superman, Superboy oraz Krypto przypadkowo trafiają na Wyspę Dinozaurów, gdzie nieustannie są atakowani przez rozmaite gadzie potwory. Po drodze stopniowo poznają kryjącą się za tym miejscem historią żołnierzy, którzy trafili na wyspę blisko sto lat temu. Odnajdują jaskinie kapitana Williama Storma.

Kapitan Storm opowiada gościom historię Straceńców, którzy trafili na tę tajemniczą wyspę za czasów II Wojny Światowej, z całej załogi pozostał jedynie kapitan. Superman wypytuje go o urządzenie, dzięki któremu trafili na tę wyspę, Storm przypomina sobie coś podobnie wyglądającego. W podzięce za pomoc Superman ze swoim synem podarowali kapitanowi drewnianą nogę, która ten z radością przyjął. W trójkę udali się na miejsce, o którym wspominał Storm, tam czekał na nich olbrzymi goryl na stercie wraków maszyn wojennych. Jon zauważył, że jego oko wygląda identycznie jak ośmiornica, z która kiedyś walczyli[1]. Superman z Jonem przebijają się przez atakujące ich potwory, próbując dotrzeć do sterty pilnowanej przez goryla. Dookoła sterty porozkładane są miny i inne wybuchowe pułapki, z pomocą przychodzi im Krypto, który detonuje minę własnym niezniszczalnym ciałem. Superman atakuje goryla, a Jon tymczasem przeszukuje śmieci i znajduje urządzenie. Kapitan Storm zwraca na siebie uwagę stworów, aby zapewnić im bezpieczny powrót. Superman chce zabrać kapitana ze sobą, ale ten odmawia, mówiąc, że straceńcy zawsze trzymają się razem i zostaje na wyspie ze swymi poległymi towarzyszami. Superman i Superboy przenoszą się z powrotem do Fortecy, Clark obiecuje synowi, że kiedyś wrócą w tamto miejsce.

Superboy wczuwa się w swoją nową rolę i udaję się na straszne bagno, jednak wystraszony przez przypadek roznieca ogień swoim termicznym wzrokiem. Sytuacje ratują Nikt i Goliath, a następnie zabierają go ze sobą. Jon budzi się przywiązany do krzesła i przesłuchiwany przez Robina. Na miejscu pojawia się Batman, żądając wyjaśnień, dlaczego Robin porwał Superboya. Nagle w Bat jaskini zjawia się Superman zdenerwowany porwaniem syna. Dochodzi do napiętej sytuacji między Batmanem i Supermanem, sprzeczkę przerywa Jon, tłumacząc, że nic mu się nie stało, jednak Robin wciąż jest wobec niego nieufny. Dochodzi do kolejnej bójki między chłopcami, która przerywają ojcowie.

Batman i Superman postanowili dać synom wspólne zadanie, aby nauczyć ich współpracy. Chłopcy jednak wolą rywalizować niż pracować zespołowo nie zdjąć testów, jakie przygotowali dla nich ich ojcowie. Jednak swoją pomysłowością Jon imponuje Damianowi i stosunki się ocieplają, niestety nie na tyle by zaczęli współpracować. Podczas ostatniego testu nie udaje im się współpracować i test kończy się niepowodzeniem. Chłopcy wracają do bat jaskini gdzie widzą swoich ojców uwięzionych przez "Pana Plastusia" połączonego dna wrogów Batmana. Tym razem mając wspólny, cel działają zespołowo, aby uratować ojców i udaje im się ostatecznie spełnić oczekiwania ojców.

Lois postanawia pracować dla lokalnej gazety Hamilton Horn, na miejscu rozmawia z kobietą odpowiedzialną za gazetę, ale zjawia się Frankenstein, próbując zabić kobietę. Lois ma przy sobie kradzioną rękawicę z piekielnej zbroi Batmana i wystrzeliwuje z niej wiązkę w stronę potwora. Razem uciekają pojazdem Frankesteina, ale ten nie daje za wygraną i rusza za nimi w pogoń. Na szczęście przybywa obrońca Lois, Superman. Następuje starcie Supermana z potworem. Frank ostatecznie porywa kobietę i zdejmuje jej ludzką maskę, ukazując im jej oblicze kosmity.

Frankenstein opowiada o czynach kosmitki, ile trupów ma na koncie, po czym zabiera ją ze sobą. Wtedy zjawia się narzeczona Frankensteina, chce wziąć kosmitkę dla siebie i odebrać nagrodę za jej głowę, dochodzi do kolejnej bójki. Korzystając z zamieszania, kosmitka wybucha na setki kawałków, które odlatują, aby później się połączyć. Superman proponuje, aby wspólnie ruszyli w pogoń. Udaje im się znaleźć zabójczynię, zanim wystartuje swoim statkiem. Frank pozwala narzeczonej zabrać więźnia, chce, aby znowu byli razem. Ta jednak odmawia i zostawia go, Frank zostaje sam i odchodzi.

Zeszyty:[]

Przypisy[]

Advertisement