DC Wiki
Advertisement

Syn Supermana - Historia napisana przez Petera J. Tomasi'ego. Pierwszy tom czwartego wydania serii Superman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Superman z innej Ziemi czuwa nad pomnikiem Supermana w Metropolis, pod którym spoczywają jego szczątki. Nagle zauważa skradającą się postać. Lana Lang postanawia wykraść ciało Clarka, aby spełnić daną mu obietnicę i pochować go w Smallville obok rodziców. Stary Superman powstrzymuje ją, twierdząc, że wciąż ma nadzieje, że uda mu się przywrócić tutejszego Supermana do życia. Opowiada jej o swojej śmierci podczas walki z Doomsdayem. Zdradza Lanie, że istnieje Artefakt, który pomógł mu wrócić do życia i być może znajduje się on w fortecy samotności zmarłego Clarka. Lana ujawnia mu miejsce, w którym znajduje się Forteca Samotności i oboje udają się na miejsce. Tam Superman zleca robotom poszukiwania Matrycy Regeneracyjnej, niestety okazuje się, że artefaktu tutaj nie ma. Superman spełnia prośbę Lany i pomaga jej przetransportować ciało na wieś, na miejscu Lana postanawia sama wykopać grób, po słowach podziękowania, Superman odlatuje, zostawiając ją samą.

Nad grobem Supermana, obecny Clark postanawia porzucić żałobne kolory i przywrócić kolory Supermana w swoim stroju. Na farmie Jon pomaga swojemu ojcu przy odbudowie stodoły, obiecuje jednak póki co nie używać mocy i utrzymywać je w sekrecie. Podczas zabawy w polu jego kotka Goldie zostaje porwana przez Orła, Jon w przypływie emocji wystrzeliwuje z oczu promienie, które trafiają w kota, przynosząc niezamierzony efekt uśmiercenia zwierzaka, całemu wydarzeniu przyglądała się dziewczynka z sąsiedztwa. Wieczorem rodzina Smithów je kolacje, Jon jest przygnębiony dzisiejszymi wydarzeniami i zaczyna z wyrzutem obwiniać rodziców o wszystkie kłamstwa i tajemnice. W tym momencie do drzwi dzwoni dziewczyna z sąsiedztwa, informując, że są nowymi sąsiadami, Jon jednak nie ma ochoty z nią rozmawiać. W nocy Jon obserwuje spotkanie swojego ojca z Batmanem i Wonder Woman, po chwili w jego pokoju zjawia się ojciec w stroju Supermana.

Superman zabiera swojego syna na misję ratunkową, aby się przyglądał i uczył, zanim sam zacznie wkraczać do akcji. Superman, pomagając ludziom podczas wypadku okrętu, zostaje zaatakowany przez olbrzymią ośmiornicę. Walcząc z nią, instruuje Jona, co ma robić, podczas gdy on przytrzymuje wroga, jego syn ma skupić swoje promienie cieplne na urządzeniu, które kontroluje zwierzę. Jon początkowo ma obawy co do swoich zdolności, wciąż pamięta co zrobił przypadkiem Goldie. Próbuje wystrzelić wiązki promieni, raniąc przy tym ojca, ten jednak każe mu się nie poddawać, ponieważ wierzy w niego. Jonowi udaje się skupić na urządzeniu i zniszczyć je. Po wszystkim puszczają zwierzę wolno, a Jon przyznaje się do ostatnich wydarzeń, w których spalił kota. Clark jednak jest dumny ze swojego syna i chce, aby opowiedzieli to wszystko Lois. Jakiś czas później do Jona siedzącego na drzewie dołącza dziewczyna z sąsiedztwa, rozmawiają o jego mocach, ta wierzy, że Jon ma dobre serce. Gdy próbuje dotknąć jego dłoni, Jon przypadkowo zaciska ją na gałęzi drzewa, łamiąc ją, przez co spada na ziemie. Dziewczyna szybko wezwała dziadka na pomoc, który zaniósł rannego chłopca do domu. Clark ostro potraktował sąsiada, nie chcąc, by ten zawoził go na żadne badania. Tymczasem w Fortecy Samotności pojawia się tajemnicza postać, to Eradicator.

Gdy Superman i Lois zjawiają się w Fortecy, żeby przebadać Jona, zastają tam Eradicatora. Superman rzuca się na niego, pamiętając jego wersje ze swojego świata. Podczas ich walki fragment Fortecy spada na Lois i Jona, ale Eradicator przerywa walkę, żeby ich uratować. To sprawia, że Superman na chwilę zaprzestaje walki. Eradicator wyjawia Supermanowi swoją przeszłość jak został stworzony przez generała Zoda w celu pojmania energii życiowej przestępców i wysłać ich do Strefy Widmo. Jednak podczas wybuchu Kryptonu wszystkie dusze zlały się w jedną postać z Eradicatorem i miały tylko jeden cel odnaleźć ocalałego Kryptończyka. Jednak gdy znalazł jego syna, okazało się, że jego geny są tylko w połowie kryptońskie a w połowie ludzkie, aby genom pozostał czysty, musi wymazać ludzkie DNA z Jona. Superman nie zgadza się i ponownie nawiązuje się walka. Eradicator próbuje wyssać energię życiową Jona, ale na jego drodze staje Krypto, przez co zostaje wessany.

Superman nadal walczy z Eradicatorem, Lois motywuje Jona, że bycie w połowie człowiekiem a w połowie kryptończykiem nie oznacza niczego złego, a jedynie, że posiada to co najlepsze z obu światów. Jon zakłada pelerynę taką jak Superman i rusza ojcu z pomocą, połączonymi siłami zadają cios przeciwnikowi doprowadzając do wypuszczenia z jego ciała dusz kryptończyków. Dusze przenoszą ich do pobliskiego baru, w którym facet imieniem Bibbo posiada skałę, w której znajdują się fragmenty kryptonitu. Superman i Jon z osłabieni działaniem kryptonitu, dlatego Lois przekonuje właściciela, aby pozbył się tej skały. Po odzyskaniu sił Superman zabiera swoją rodzinę jak najdalej od Eradicatora, zamyka ich w znalezionej łodzi podwodnej i leci w kierunku księżyca.

Superman przenosi rodzinę na ciemną stronę księżyca, gdzie będą poza zasięgiem, tam trafiają do tajnej placówki Batmana. W jaskini zjawia się Eradicator atakując Kal-Ela i ostatecznie udaje mu się wchłonąć jego duszę, następnie rusza w pogoń za Jonem. Kieruje się w jego stronę, aby pozbawić go ludzkiego DNA, ale w tej samej chwili Lois, znajduje sprzęt Batmana i zakładając jego piekielną zbroję, rzuca się na wroga. W ciele Eradicatora Superman przemawia do uwięzionych dusz, prosi o połączenie sił, a razem będą w stanie się uwolnić i tak się staje, Superman opuszcza ciało Eradicatora wraz z uwięzionymi duszami.

Na powierzchni księżyca walkę toczy Superman z Eradicatorem, w którym została jeszcze jedna dusza, Clark wzywa do siebie Krypto, który wciąż jest uwięziony. Kiedy udaje mu się go wydostać w Eradicatorze nie zostaje ani jedna dusza a co za tym idzie, jego moc spada do zera. Całą walkę obserwuje ziemia przez kamery umieszczone na księżycu i widzą, jak Superman powraca, unicestwiając zagrożenie. Po tych wydarzeniach Superman zjawia się w satelicie Ligi Sprawiedliwości, aby przeprosić za zniszczenia w placówce batmana i przedstawić im nowego bohatera, Superboya.

Zeszyty[]

Advertisement