DC Wiki
Advertisement

Terry McGinnis jest następcą Bruce'a Wayne'a jako Batman w niezbyt odległej przyszłości.

Historia[]

Geneza[]

Terry McGinnis był typowym nastolatkiem z Neo-Gotham, prowadzącym przeciętne życie ze swoim bratem i rodzicami. Pewnej nocy, podczas randki, Terry i jego dziewczyna Dana Tan zostali zaatakowani przez członków gangu Jokerz. Chcąc odciągnąć Jokerza od Dany, Terry szydził z gangsterów i poprowadził ich w pościg, który zakończył się na progu Wayne Manor, gdzie zostali odstraszeni przez starzejącego się Bruce'a Wayne'a.

Terry pomógł schorowanemu Bruce'owi położyć się do łóżka, podając mu lekarstwa. W trakcie natknął się na wejście do Batjaskini. Bruce podążył za nim do jaskini, gniewnie go wyrzucając. Kiedy Terry wrócił do domu, odkrył, że jego ojciec został zamordowany, z podłożonymi dowodami, że Jokerz był w to zamieszany. Szukając sprawiedliwości, Terry wrócił do Bruce'a, błagając go o pomoc. Bruce odmówił, ale zdeterminowany Terry i tak ukradł zaawansowany prototyp kostiumu Batmana, uderzając jako nowy Batman. W końcu zdobył niechętne poparcie Bruce'a.

Brother Eye Invasion[]

Wszystko zmieniło się, gdy nowa wersja sztucznej inteligencji Brother Eye, stworzona przez Bruce'a Wayne'a i Michaela Holta, rozpoczęła zmasowany, globalny atak, który doprowadził do rozległych zniszczeń i pozornej śmierci wielu bohaterów, w tym Ligi Sprawiedliwości.

Odwrócona oś czasu[]

W wyniku wysiłków Terry'ego i Tima oraz późniejszych kosmicznych wstrząsów ta oś czasu została odwrócona. W nowej linii czasu atak Brother Eye był znacznie mniej dotkliwy.

Kiedy rozpoczął się atak, Bruce koordynował światową obronę z instalacji Wayne-Powers. Niestety, w chaosie kilka statków Brother Eye było w stanie prześlizgnąć się przez siatkę maskującą Gotham i wycelować w instalację. Do czasu przybycia Terry'ego z obiektu nie zostało nic oprócz wraków i gruzu, a wszyscy w środku byli uważani za zabitych. Kilka dni później Terry został zaatakowany przez Spellbindera, który go schwytał.

Spellbound[]

Spellbinder zastąpił swoje serce Davisem Duskiem, znanym również jako generator elektryczny Rewire, na zawsze uwięziwszy McGinnisa w skafandrze Rewire. Po tym, jak Spellbinder odkrył, że McGinnis stracił wspomnienia, użył kontroli umysłu, aby przekonać go, że on sam jest Davisem Duskiem, a on (Spellbinder) był jego starszą przyjaciółką Doris Shelby i że Batman ma „bardzo złego człowieka”, który go chciał (McGinnis) nie żyje.

McGinnis został później wrobiony w morderstwo, gdy był aktywny w Metropolis, i rozpoczął rywalizację z nowym Batmanem ( Tim Drake ), który nie był przekonany o niewinności Rewire'a, ponieważ nie był świadomy jego prawdziwej tożsamości. Pod wpływem Spellindera Terry (jako Rewire) użył kombinezonu Rewire, aby wywołać cztery noce przerw w dostawie prądu, powodując zamieszki, które odwracały uwagę policji i Batmana od działań Spellbindera. Wierzył, że próbuje powstrzymać się przed zabiciem przez Batmana, dzięki halucynacje i słowa przekazane mu przez „panią Shelby”. Następnie wystrzelił elektryczny podmuch w samochód swojej starej przyjaciółki, komisarz Barbary Gordon, powodując eksplozję silnika. Gordon wypadł z samochodu i wycelował pistolet w Terry'ego, który wystrzelił w niego elektrycznym podmuchem, wyrzucając go z ręki i mówiąc „No Guns”, po czym Barbara kopnęła Terry'ego w głowę, zdejmując jego maskę Rewire i odsłaniając jego prawdziwą tożsamość. Następnie Terry porwał przerażoną Barbarę i zabrał ją do więzienia Blackgate, gdzie wywołał wzrost mocy, aby ostrzec Batmana o jego obecności, podczas gdy Spellbinder zrobił pranie mózgu Barbarze, aby zmusiła ją do ataku na Batmana po jego przybyciu.

Po tym, jak Drake obezwładnił Barbarę, Terry brutalnie zaatakował go elektrycznością, ogłaszając to ich „ostateczną rozgrywką” i pokutą Batmana za „próbę pozbawienia [go] tego, czego [on] potrzebuje, aby przeżyć, i próbę zabicia [go] zbyt długo." Drake odpowiedział, uderzając Terry'ego w głowę metalowym prętem, rozbijając maskę Rewire i ujawniając w końcu swoją prawdziwą tożsamość zarówno Batmanowi, jak i jego bratu, Mattowi McGinnisowi, który obserwował z ekranu i był całkowicie zszokowany, gdy dowiedział się, że Terry wciąż żył. Matt mógł również zobaczyć przez swoją kamerę, że „Pani Shelby” stojąca za Terrym to w rzeczywistości Spellbinder, którą Drake usłyszał z monitora, i skonfrontować ją z nią. Następnie Spellbinder ujawnił Drake'owi, że uratował Terry'ego (lub „Davisa”, jak go nazywał) przed drzwiami śmierci i zrobił mu pranie mózgu, aby działał jako wierny sługa swoich (Spellbindera) panów, The Evil Factory. Następnie Spellbinder nakazał Terry'emu zabicie Drake'a.

Brat Terry'ego, Matt ten, poleciał Batmobilem do Blackgate i próbował odwieść Terry'ego od zabicia Drake'a, ale Spellbinder użył swojego pływającego oka, aby Terry zobaczył swojego brata jako nietoperza-demona, którego skierował swoją energię na atak. Podczas gdy Terry był rozproszony, Drake rozbił zmieniające umysł urządzenie unoszące oko Spellbindera, ostatecznie uwalniając Terry'ego z iluzji i powodując, że obudził się, widząc, jak dusi własnego brata. Po zobaczeniu twarzy Matta wspomnienia Terry'ego zaczęły wracać. Przytulił swojego brata, podczas gdy Drake pokonał Spellbindera, po czym wrócił z Mattem, Timem i Barbarą do Batjaskini, gdzie Tim oddał płaszcz Nietoperza z powrotem Terry'emu i zwrócił swój kostium Batmana.

Odrodzenie[]

Escaping the Grave[]

Uważany za zmarłego Terry McGinnis ponownie był Batmanem, teraz wolnym od zagrożenia ze strony Spellbindera. Chociaż nie był w stanie przebrać się za obrońcę Neo-Gotham, przestępca imieniem Terminal przejął część miasta, zmieniając jego nazwę na Jokerz Town i zarządzając nim z pomocą swojego gangu Jokerz. Ale co najważniejsze, Terminal porwał byłą narzeczoną Terry'ego, Danę Tan, i zirytował McGinnisa, aby znalazł sposób na jej uratowanie. Mimo to nie był w szczytowej formie i nadal brakowało mu wskazówek swojego mentora, Bruce'a Wayne'a, który zginął w konflikcie z Brother Eye. Po tym, jak walczył z bandytą wzmocnionym Venomem, został zaatakowany przez oddział Jokerza i został pokonany, zmuszając go do wycofania się do Batjaskini z całkowicie zniszczonym kombinezonem. Tam znalazł swojego brata Matta i przyjaciela, Maxine Gibsona, który został oficjalnie przedstawiony zespołowi.

Studiując plan walki z Jokerzem, Matt postanowił zamaskować się tożsamością Treya Malone'a, syna niesławnej legendy podziemia Matches Malone. Terry udawał, że wysadza w powietrze jeden z Batmobilów Batmana, zyskując zaufanie gangu. Wkrótce zlokalizował i rozmawiał z Daną, ujawniając jej swoje prawdziwe intencje. Dziewczyna była zszokowana, ponieważ wierzyła, że Terry nie żyje. Wkrótce jednak Dana powiedziała Terry'emu o wiele bardziej szokującą prawdę: wydawało się, że Terminal odzyskał zachowane kriogenicznie ciało oryginalnego Jokera i że chciał użyć technologii, aby go ożywić. Po odkryciu tego Terry musiał działać szybko, ale Terminal był o krok do przodu: już zidentyfikował Treya jako fasadę. Terminal powiedział swoim zbirom, aby powoli zabijali zarówno Danę, jak i Terry'ego i prawie im się to udało, ale czysta determinacja Terry'ego i pomoc Matta rozwiązały sytuację, która wydawała się skazana na niepowodzenie. Teraz, mając nowy prototyp kombinezonu znaleziony przez Maxine w Batjaskini, Terry ponownie stał się Batmanem, neutralizując większość Jokerza.

Gdy był pewien bezpieczeństwa Dany, dostał się do centralnego komputera Terminala, aby znaleźć ślad, który pozwoliłby mu podążać, gdy uciekał. W szoku Terry dowiedział się, że ciało, które miał Terminal, należało do śpiączki, ale żywego Bruce'a Wayne'a, przebranego za Jokera, aby wyznawcy Terminala uwierzyli w fałszywą krucjatę. Prawdziwym celem Terminala była technologia opracowana przez Bruce'a: Keystone, urządzenie zdolne do gromadzenia dowolnego rodzaju żądanych informacji. Wiedząc, gdzie jest Keystone, Terry dostał się do budynku przed Terminalem i zaatakował go, pokonując przestępcę. Ale zbir, który dostał się do budynku razem z przywódcą gangu, obudził Bruce'a ze śpiączki, a następnie zrzucił go z dachu, dając jemu i jego szefowi szansę na ucieczkę. Terry katapultował się, by uratować Bruce'a, nawet jeśli jego mentor kazał mu zostawić go w spokoju i ścigać Terminal, a zwłaszcza bandytę razem z nim. Mówiąc Bruce'owi, że Max i Matt zajmują się tą sprawą, Batman uratował życie Wayne'a. Następnie Matt i Max dotarli do samolotu używanego przez Terminala i jego towarzysza, odmawiając ucieczki i powodując, że samolot spadł z nieba, mając nadzieję, że Terry będzie w stanie ich dogonić.

Rise of the Demon[]

Po powrocie do Batjaskini Terry powitał Bruce'a z powrotem i obiecał mu, że będą rozmawiać o wszystkim, co się wydarzyło, ale teraz priorytetem Terry'ego było wyjaśnienie sprawy z Daną, jego byłą narzeczoną, która właśnie odkryła, że był Batmanem podczas całego ich związku. Terry przeżywał kryzys: po powrocie Bruce'a zdał sobie sprawę, że boi się, że pewnego dnia będzie żałował tego samego, co zrobił jego mentor. Nie był już pewien, czy jest Batmanem. Podczas dyskusji na ten temat z Daną, Bat-Signal się zapalił, ale Terry postanowił nie odbierać połączenia. Kiedy Matt zdał sobie sprawę, że Bat-Signal nie odpowiadał przez jakiś czas, rozmawiał o tym z Brucem i Maxine, ponieważ bał się, że Terry'emu coś się stało. Bruce szybko zorientował się, co się dzieje, i znalazł sposób, aby skontaktować się z Terrym, pokazując mu na telefonie Dany obrazy tego, co działo się na dachu stacji GCPD: Liga Zabójców atakowała komisarz Barbarę Gordon i byłego członka Ligi, zabójcę znanego jako Kurara.

Zdając sobie sprawę ze swojego błędu, Terry dotarł na miejsce i dzięki nowemu kombinezonowi szybko wysłał Ligę. Bruce, wiedząc, że skafander jest niebezpieczny dla każdego, kto mógłby go użyć, poprosił Terry'ego, aby wrócił, zostawiając skafander. Ale Batman nie słuchał: musiał wiedzieć, dlaczego Curaré przybyła do Gotham, a ona wiedziała, ponieważ Ra's al Ghul, przywódca Ligi, znów żył, gotowy do ataku na cały świat. Wskakując na statek Curaré, Terry przygotowywał się do odlotu, gdy prawa ręka demona, Koru, zaatakowała. Curaré zdecydował się wkroczyć i najwyraźniej został zabity, a Terry powstrzymał się od interwencji przez skafander. Następnie zgodził się kontynuować i dotarł do Himalajów, aby zmierzyć się z samym Ra's: był zszokowany, gdy odkrył, że tożsamość Głowy Demona była tożsamością syna jego mentora, Damiana Wayne'a. Gdy doszło do walki, Bruce zostawił Maxa i Matta po tym, jak skafander przerwał całą komunikację. Bruce wiedział, że nawet z X-7 Prototype, Terry nie miał szans z Damianem, który przewyższał nawet najlepszą wersję Bruce'a w sztuce walki. I ten człowiek miał rację: kiedy przybył, zastał Damiana gotowego do zadania ostatecznego ciosu Terry'emu.

Damian oszczędził Terry'emu życie, mówiąc, że nie jest człowiekiem, który zabiłby przeciwnika tak gorszego. Podczas gdy Bruce i jego syn kłócili się o decyzję Damiana o dołączeniu do Ligi, Terry wstał, mając pełną kontrolę nad skafandrem. Damian czekał, aż uwolni Goliata, znokautując Terry'ego, a następnie przygotowując się do wystrzelenia pięciu pocisków zaprogramowanych toksyną DNA gotową do wyeliminowania najsłabszej części ludzkiej populacji. Ale Terry wrócił po raz kolejny, najwyraźniej zabijając Goliata: Damian był w przypływie wściekłości z powodu śmierci swojego przyjaciela, a to uczyniło go bardziej bezbronnym, gdy Terry'emu udało się chwycić Damiana za szyję, a skafander naciskał na zabicie.

W międzyczasie Bruce próbował znaleźć sposób na zatrzymanie pocisków, ale został zaatakowany przez powracającego Koru: Damian kazał mu się zatrzymać, ale jego żołnierz nie wykonał rozkazów. Widząc, że życie Bruce'a było zagrożone, Terry oparł się pozwu, uwalniając Damiana, który następnie uratował życie jego ojcu. Gdy Goliat wyzdrowiał dzięki zastrzykowi adrenaliny, jaki dał mu Bruce, Damian był przekonany, że plan Ra dotyczący wyeliminowania jednej trzeciej ludzkości nie jest właściwym sposobem postępowania, ale Koru zdołał dotrzeć do stacji startowej, uruchamiając wszystkie pięć pocisków. Terry znajduje sposób na zniszczenie pocisków, skazując się na śmierć, gdyby nie Damian, który w końcu go uratował. Wszyscy trzej pogodzili się, a Damian obiecał, że pewnego dnia wróci do Gotham, aby znaleźć lepszy sposób na rozwiązanie problemów tego świata. Terry i Bruce wrócili do domu, a Bruce wyznał Terry'emu, że jest szczęśliwy: teraz byli z nim obaj jego synowie.

The Long Payback[]

Po pomocy burmistrzowi Lucasowi Foxowi w zresetowaniu systemu bezpieczeństwa lotniczego Neo-Gotham, sabotowanego przez przestępcę Freona, Terry i Matt przenieśli się na stałe do Wayne Manor, aby pomóc Bruce'owi w jego kondycji fizycznej. Terry rozmawiał również z Daną i oboje wrócili do siebie. W międzyczasie tajemniczy mężczyzna zatrudnił nowy Royal Flush Gang, aby przyciągnąć uwagę Batmana, co zrobili, atakując i niszcząc muzeum sztuk pięknych Neo-Gotham. Dzięki nowemu kombinezonowi, zastępującemu niebezpieczny prototyp X-7, Terry szybko poradził sobie z gangiem. Wkrótce potem stary wróg Batmana, Stalker, porwał Danę, próbując schwytać Batmana żywcem: Stalker wiedział, że Terry to Batman, ale ani obecny Mroczny Rycerz, ani poprzedni nie rozumieli, dlaczego Shaka zdecydował się ponownie walczyć z Terrym, ponieważ doszli do porozumienia. dawno temu. Terry uratował życie Dany przed stoczeniem brutalnego meczu ze Stalkerem, który ujawnił, że robi to, ponieważ jego rodzinna wioska potrzebowała jedzenia, aby przetrwać.

Wkrótce ujawnił się jego pracodawca, przestępca Payback, atakując Batmana, który chciał go zabić rękami. W walce Terry'emu pomógł nieoczekiwany sojusznik: Melanie Walker, znana też jako Dziesiątka Kier, córka Króla i Królowej Gangu Royal Flush. Melanie znała Terry'ego i podkochiwała się w nim: pomagała Batmanowi zademonstrować Terry'emu jej odkupienie, nie wiedząc, że Mroczny Rycerz to sam Terry. Ich związek sprawił, że Payback porwał i zabrał ze sobą Melanie, zwabiając Batmana w pułapkę. Nawet gdyby udało mu się uwolnić z więzienia, które przygotował dla niego Payback, Terry'emu groziła pewna śmierć: Payback przyszedł przygotowany, ujawniając się jako ojciec oryginalnego Payback, dzieciaka o imieniu Kenny Stanton, który zginął w wyniku samobójstwa po umieszczeniu w poprawczak. Gray obwinił za to Batmana i Gotham. Bez żadnej nadziei ani rozwiązania Bruce przyjął propozycję Matta, by wysłać go jako Robina, by pomógł Terry'emu: plan się powiódł i Batman jest bezpieczny, ale Terry absolutnie nienawidził decyzji Bruce'a wraz z Daną. Mimo to Matthew powiedział wszystkim, że chce być Robinem. Terry postanowił porozmawiać o tym później: pojechał do wioski Stalkera, dostarczając im jedzenie, tak jak należało.

Target: Batman[]

Kiedy rozmawiał z Brucem o tym, że Matt jest Robinem, a obaj nie zgadzali się, jak poradzić sobie z własnym pragnieniem Matta, by zostać superbohaterem, Terry'emu przerwała Melanie Walker, która przybyła do Manor, szukając go. Młoda dama wyznała Terry'emu, że wciąż jest w nim zakochana i że chce wrócić do związku. Terry zdawał się akceptować, całując Melanie, nie zdając sobie sprawy, że jego obecna narzeczona Dana Tan widziała wszystko, gdy przyszła go szukać. Wszystko zostało wprowadzone w stan zastoju, kiedy Maxine wyszła, mówiąc Terry'emu, że Bruce go potrzebuje: członek Jokerz Gang o imieniu Scab miał halucynacje na temat demona Batmana próbującego go zabić i przetrzymywał jako zakładnika całą centralę GCPD. Terry skutecznie go powstrzymał, ale skrzywił się na Matta za to, że nie był w stanie wykonywać rozkazów, gdy był z nim, a następnie powiedział mu, że zrezygnuje z roli Robina tak szybko, jak to możliwe.

Terry wkrótce odkrył, że nie tylko Jokerz, ale prawie całe miasto miało halucynacje na temat Batmana: bojąc się o dobro Dany, sprawdził ją, w wyniku czego Dana wezwała policję po pomoc, ponieważ była dotknięta dziwnym manifestacje również. Terry wkrótce miał się dowiedzieć, że także policja, w tym osobista przyjaciółka i komisarz Barbara Gordon, chcieli go zabić, myśląc, że jest jakimś piekielnym pomiotem. Ponieważ Terry był przytłoczony i nie był w stanie działać bez ranienia niewinnych, Bruce dał Mattowi ulepszony kostium Robina, wysyłając go, by pomógł jego bratu: razem odkryli, że za wszystkim stoi nowa wersja Stracha na Wróble. Nie udało się schwytać Stracha na Wróble, Dynamiczny Duet wrócił do śledztwa, gdy Bruce i stary przyjaciel Jack Ryder dowiedzieli się, że ten Strach na Wróble nie używa Gazu Strachu, ale coś bardziej subtelnego, aby wpływać na swoje ofiary. Wkrótce jednak nawet Bruce i Matt zaczęli odczuwać skutki strachu, gdy Robin zwrócił się przeciwko Batmanowi z zamiarem zabicia go.

Bruce walczył o zachowanie przytomności, ale dzięki swoim przeszłym doświadczeniom był w stanie to zrobić: łącząc kropki, Bruce dowiedział się, że Strach na Wróble używał sygnału falowego transmitowanego ze stacji telewizyjnej, aby siać strach, robiąc to za pomocą zhakowanych urządzeń wirtualnych asystentów, które posiadali prawie wszyscy w Gotham. Mimo to Batman musiał powstrzymać Robina przed zabiciem go i zdał sobie sprawę, że jedyną rzeczą, która może zadziałać, jest przypomnienie Mattowi, że nie jest Mrocznym Rycerzem, ale Terrym, jego starszym bratem. Robiąc to, udało mu się przełamać kontrolę Stracha na Wróble nad Mattem, ale także ujawnił swoją sekretną tożsamość Melanie, która przyszła mu z pomocą, ponieważ nie była dotknięta strachem, nie posiadając żadnego wirtualnego asystenta. W końcu zespół dowiedział się, że nowy Strach na Wróble był kolejną osobowością prezenterki telewizyjnej Adalyn Stern, koleżanki Jacka Rydera, która w przeszłości była świadkiem okrutnego bicia jej taty z rąk oryginalnego Batmana, wywołując traumę o To.

Advertisement