DC Wiki
Advertisement

The Witching Hour to crossover z 2018 roku napisany przez Jamesa Tyniona IV. Zebrana w odpowiednich, trwających seriach, a także w dwóch specjalnych jednorazowych akcjach jako zakończenia książek, historia stanowi kronikę walki pomiędzy Wonder Woman i Justice League Dark przeciwko Hekate.

Historia[]

Preludium[]

Justice League Dark: The Last Age of Magic

Streszczenie[]

Kiedy Diana miała dwanaście lat, została naznaczona przez boginię czarownic Hekate podczas szpiegowania rytuału odprawianego przez amazońskie czarownice Hekate w Themyscirze. Kiedy Hippolyta próbowała dowiedzieć się, co stało się z jej córką, pojawiła się sama Hekate, pokazując swoją moc i zmuszając Hippolytę do zaprzestania wszelkich badań. Powiedziała królowej, że pewnego dnia wszystkie jej naznaczone wiedźmami obudzą się i dzięki swojej mocy oddają Hekate kontrolę nad całym światem.

Obecnie Diana i Zatanna przesłuchują Ligę Sprawiedliwości na temat tego, co odkryli, opowiadając im także o walce z Człowiekiem do góry nogami, siłą prawie nie do powstrzymania. Kiedy jednak Liga, zwłaszcza Superman i Batman, pytają Dianę, w jaki sposób stwór został pokonany, Amazonka zaczyna się zmagać, ponieważ nie chce powiedzieć prawdy o swoich nowo odkrytych mocach, które aktywowały się w Salem. Zatanna skraca pytanie i oboje wracają do siedziby Justice League Dark. Jednak bez wiedzy Diany i Zatanny, Hekate interweniuje, sprawiając, że cała Liga zapomina o całym spotkaniu.

Gdy zespół zbiera się, aby podjąć decyzję o kolejnym ruchu, Hekate przejmuje kontrolę nad Dianą, a Zatanna próbuje pomóc jej kontrolować jej moc i oprzeć się sile Hekate. W międzyczasie Bobo próbuje znaleźć pomoc, ale gdy Liga nie reaguje z powodu magii Hekate, detektyw znajduje alternatywne rozwiązanie: używając swojego miecza Nocnego Mistrza, Bobo wycina dziurę w przestrzeni, pozwalając drużynie wejść do Baru Otchłani, gdzie będą bezpieczna. Nie wyobraża sobie, że zaledwie godzinę wcześniej Czarowniczy Ogień, kontrolowany przez wiedźmowy znak Hekate, zabił kilka młodych czarownic zgromadzonych tam na spotkaniu Siostrzeństwa Sztucznej Ręki. W środku rzezi zespół znajduje Johna Constantine’a, który natychmiast wstaje i całuje Zatannę: mówi jej, że to może być jego ostatnia szansa, aby to zrobić, gdy nadchodzi Godzina Czarów i prawdopodobnie wkrótce wszyscy zginą.

Aby zrozumieć, jak kontrolować nową moc Diany i jak przeciwstawić się Hekate, zespół, teraz także Konstantyn, udaje się na wyspę Aeaea, dom Circe, wiedźmy, która przez długi czas była chroniona przez Hekate. Dowiedziawszy się, że Diana została naznaczona, Circe oferuje pomoc, pozornie poruszona współczuciem. Zgadza się z Wonder Woman co do próby użycia przeciwko niej własnej mocy Hekate, nawet jeśli Zatannie nie podoba się ten pomysł, myśląc, że Diana powinna potrzebować więcej czasu i wiedzy. Ale kiedy Deadman dociera do nich i mówi, że opętany Manitou Dawn niszczy Nandę Parbat, Diana i zespół decydują się odejść i spróbować walczyć z boginią czarownic. Hekate chce zniszczyć miasto, gdyż jest to jedno z miejsc mocy magii: jeśli uda jej się zastąpić je własną wersją bramy do podziemi, Hekate będzie o krok bliżej kontrolowania i przekształcania magii na swój obraz . Swamp Thing wkrótce odkrywa, że to samo dzieje się z Parlamentem Drzew, zaatakowanym przez opętaną Czarną Orchideę, więc musi opuścić drużynę, aby pełnić służbę. Tymczasem Diana musi poddać się mocy Hekate i tylko Zatanna i Constantine są w stanie ją powstrzymać. Constantine następnie wyjawia Zatannie, że po tym, jak Człowiek do góry nogami pozbawił go demonicznej krwi, zachorował na śmiertelną postać raka płuc.

Następnie Zatanna i John decydują się na odważny krok: egzorcyzmy na Dianie, aby wydostać Hekate z jej ciała. Rytuał działa, ale nie w sposób, jakiego oczekiwali dwaj magowie: nie są w stanie wyleczyć Diany, ale leczą Manitou Dawn i Czarną Orchideę spod kontroli Hekate, a ich moc skupia się w ciele Diany. Prawie niezwyciężona Diana nawraca Nandę Parbat w Nekropolii Hekate, choć wydaje się, że Parlament Drzew został utracony i zastąpiony przez Parlament Kwiatów Hekate. Ostatnim krokiem jest uzyskanie dostępu do Sfery Bogów i zniszczenie Olimpu, a wtedy Hekate przejmie kontrolę nad całą magią. Tymczasem duch Diany przebywa w Nieświadomości Zbiorowej, domowym wymiarze Hekate. Tam zwyciężyła wola Amazonki i w jakiś sposób księżniczka znajduje dziwne przejście pod wodami srebrnego jeziora Hekate: jest zszokowana, gdy odkrywa, że powitanie jej i zwrócenie się o pomoc to dwa pozostałe aspekty wiedźmy- sama bogini.

Dwie pozostałe części Hekate zaczynają opowiadać Dianie swoją historię: zrodzona z magii, zanim w ogóle istniała Ziemia, Hekate wkrótce dowiedziała się o jej mrocznym odpowiedniku, Człowieku do góry nogami. Bojąc się go, stworzyła barierę między sobą a potworem, aby nigdy więcej nie poczuć jego obecności. Następnie Hekate zstąpiła na Ziemię i dla czystej ciekawości dała planecie iskrę swojej mocy. To zapoczątkowało mechanizm ewolucyjny, w wyniku którego powstały Panteony Bogów i sama Sfera. Niewinna i ciekawa, ta Hekate była jej pierwszym aspektem, dziewicą. Wkrótce Panteony się rozwinęły i ludzie zaczęli je uwielbiać. Chciała poczuć się częścią życia swojego stworzenia, stając się drugim aspektem, matką. Następnie wybrała grecki Panteon na swój dom, zgadzając się, aby czczono ją w taki sam sposób, jak innych olimpijczyków, a także zgodziła się poślubić jednego z olimpijczyków w Hadesie, boga Zaświatów. Wkrótce jednak śmiertelnicy zapragnęli zbuntować się przeciwko rodzajowi boskiemu, ponieważ chcieli być twórcami własnego losu: uwięzili Hekate w kręgu mocy, próbując ukraść jej magię.

Wołając o pomoc, wkrótce dowiedziała się, że Hades i olimpijczycy ją opuścili, co spowodowało u niej uczucie gniewu i zemsty: kontrolę przejął trzeci aspekt, ten Staruchy. Aby ukarać śmiertelników, Hekate sięgnęła po Mroczny Multiwers i przejęła moc od Odwróconego Człowieka, przekazując ją ludziom, mówiąc im, że to jej magia, a nie skorumpowana, przeklęta moc, która będzie ich prześladować przez całe życie. Następnie uwolniła się dzięki tej mocy i udała się na Olimp, grożąc każdemu bogu, który był na tyle głupi, by rzucić jej wyzwanie. Następnie czekała na swoją szansę przejęcia kontroli nad magią, bezpiecznie przechowując swoją moc w ciele pięciu kobiet, które pamiętały ją z szczęśliwszych czasów i wykazywały cechy jej poprzednich wcieleń.

Dziewczyna i matka nienawidzą staruszki i chcą, aby została pokonana, ale aby tego dokonać, Diana musi dokonać rzeczy nie do pomyślenia: odzyskując na chwilę kontrolę, Diana otwiera drzwi Człowiekowi do góry nogami, który schodzi i pochłania samą Hekate. Gdy Sfera Bogów jest bezpieczna, magia jest nadal niestabilna, ale przynajmniej nie znajduje się pod kontrolą staruchy. Podczas gdy Diana, teraz pozbawiona swoich magicznych mocy, wraz z Zatanną i Mroczną Ligą Sprawiedliwości zaczyna organizować kontratak przeciwko Innemu Rodzajowi, Circe śmieje się na swojej wyspie, gdy w jej żyłach płynie teraz cała moc Hekate: była ostatnią czarownicą -oznaczona, a gdy wszyscy inni zginęli, moc bogini czarów należy do niej i rodzi się nowa bogini. Godzina Czarownic wkrótce powróci, silniejsza niż kiedykolwiek.

Zeszyty[]

  • Wonder Woman and Justice League Dark: The Witching Hour #1
  • Wonder Woman (Volume 5) #56
  • Justice League Dark (Volume 2) #4
  • Wonder Woman (Volume 5) #57
  • Justice League Dark and Wonder Woman: The Witching Hour #1
Advertisement