DC Wiki
Advertisement

Tim Drake [Timothy Jackson Drake] to trzecia osoba, która przywdziała strój Robina.

Już od najmłodszych lat Tim wykazywał niezwykłe zdolności detektywistyczne. W wieku 9 lat znał już tożsamość Nightwinga, poznając jego sekret podczas walki z przestępcami (Dick wykonał ruch, którego używał jeszcze pracując w cyrku). Od tego momentu sam zaczął interesować się sztukami walki i akrobatyką.

Jako trzynastolatek zauważył, że działania Batmana stają się coraz bardziej agresywne i lekkomyślne (co miało związek ze śmiercią drugiego Robina, Jasona Todda). Drake skontaktował się z Nightwingiem prosząc go o pomoc w zostaniu trzecim Robinem. Zarówno Dick jak i Alfred prosili Batmana o zaakceptowanie prośby Tima, jednak Bruce za każdym razem odmawiał. Dopiero kiedy Tim uratował go przed Scarecrow, Batman zgodził się go przyjąć. Bruce, pamiętając jeszcze o Jasonie Toddzie, wydzielił czas na trening Drake’a, zanim ten wyjdzie na ulice walczyć z przestępczością. Pomimo intensywnego treningu, Tim nigdy nie osiągnął takiego poziomu w sztukach walki jak np. Dick Grayson, ale chłopak rekompensował to swoimi umiejętnościami detektywistycznymi, które dalej rozwijał. Podczas Final Crisis, kiedy Batman zniknął, Tim zaczął go szukać pod pseudonimem Red Robin. W komiksie ‘Batman Beyond’ Tim działał jako Batman. Drake miał też dziewczynę Stephanie Brown znaną jako Spoiler, która przez krótki czas pełniła rolę Robina w zastępstwie Tima.

Pierwsze pojawienie: 1989r. Batman nr 442

Strój i wyposażenie: Kostium Tima jako pierwszy posiadał spodnie. Batman postanowił też, że strój ma być lepiej chroniony. Oprócz tego obejmował:

- pelerynę na zewnątrz czarną, w środku żółtą

-czerwona opancerzona tunika i znak R na klatce piersiowej który mógł służyć do rzucania

- żółty pas z wyposażeniem

-zielone krótkie rękawy i rękawice tego samego koloru

- jako główna broń służyła mu metalowa laska oraz batarangi

Umiejętności:

Ponadprzeciętna inteligencja: Tim od najmłodszych lat wykazywał się niezwykłą mądrością i błyskotliwością

Zdolności detektywistyczne: Tim był świetnym detektywem, pewnego razu Batman powiedział że kiedyś będzie lepszy od niego

Sztuki walki: Tim mimo treningów nigdy nie osiągnął poziomu swoich poprzedników

Advertisement