DC Wiki
Advertisement

Tim Drake to nastoletni strażnik, który przez pewien czas działał jako trzeci Robin po śmierci Jasona Todda. Kiedy wyrósł z roli i został zastąpiony przez Damiana Wayne'a, Tim został strażnikiem Red Robin.

Historia[]

Początki[]

Jako dziecko Tim został zabrany do Haly's Circus, gdzie oglądał Latających Graysonów tego samego dnia co ich śmierć. Był świadkiem akcji Batmana i Dicka Graysona i obaj byli głęboko poruszeni. Później zauważył, że Robin pojawił się po raz pierwszy mniej więcej w tym samym czasie, gdy Bruce Wayne wziął Dicka za swojego podopiecznego i wykonywał te same ruchy akrobatyczne, co ten ostatni, o których Tim wiedział, że opanowało je bardzo niewielu ludzi. Teoretyzując, że mogliby być Batmanem i Robinem, Tim uważnie śledził ich kariery i wykorzystując swoje imponujące umiejętności detektywistyczne, udowodnił, że miał rację, zachowując tajemnicę dla siebie. Wiele lat później poprawnie wydedukował, że Dick stał się Nightwingiem, a Jason Todd drugim Robinem.

Po śmierci Jasona Tim zaczął się martwić zmianą osobowości Batmana i próbował przekonać Dicka, by ponownie zjednoczył się z Batmanem jako Robin, ale będąc pod wrażeniem Tima, odmówił. Później, kiedy Batman i Nightwing byli w tragicznej sytuacji przeciwko Two-Face, Tim był bardzo pomocny. Następnie Bruce zgodził się wyszkolić go na nowego Robina.

Rebirth[]

Belfry[]

Po zilustrowaniu Batmanowi pomysłu na stworzenie systemu, który ostatecznie dałby Mrocznemu Rycerzowi szansę na posiadanie „Pax Batmana” w Gotham City, Tim Drake buduje fenomenalną infrastrukturę, Dzwonnicę, a następnie zostaje porucznikiem nowej drużyny Batwoman ( nazwany przez Tima Gotham Knights), jednostka operacyjna jego projektu, pracująca wówczas z Belfry wraz z Orphan, Spoiler i reformującym się Clayface. Podczas swojego pobytu w tej nowej drużynie, Tim brał udział w bitwie przeciwko Kolonii, podczas której najwyraźniej został zabity, co również doprowadziło do rozwiązania super-drużyny, którą dowodził, Teen Titans. Zamiast tego został przetransportowany w tajemnicze miejsce przez enigmatycznego pana Oza. Tim podjął jedną próbę ucieczki na początku swojego schwytania, ale nie powiodła się i przez jakiś czas nie podejmował dalszych prób.

Lonely Place of Living[]

Po rozmowie z panem Ozem na temat tego, dlaczego Tim zdecydował się zostać Robinem, Tim był w stanie zwlekać wystarczająco długo, aby włamać się do systemów pana Oza i uwolnić się z więzów, które trzymały go podczas przesłuchania. Po krótkiej walce Mister Oz ujawnił się jako Jor-El i wyszedł. Tim, desperacko szukając ratunku, użył komputerów w więzieniu, aby wysłać transmisję do Batmana, na którą wkrótce odpowiedział Batman, który twierdził, że również jest przetrzymywany w więzieniu. Używając swojego komputera do uwolnienia wszystkich komórek, Tim pobiegł, aby znaleźć tego Batmana, zanim zostali zaatakowani przez Doomsdaya, a Tim dowiedział się, że Batman, którego właśnie uratował, był nim z możliwej przyszłości.

Próbując zaakceptować to, kim się stał, Tim zaczyna dyskutować o swojej przyszłości z własną przyszłą wersją, która mówi mu, że bez względu na to, czego próbował, nigdy nie powstrzymał przeznaczenia, by zmienić go w wersję Batmana, którym jest teraz. Ponieważ Doomsday jest rozproszony, a Jor-El wciąż zaginął, Tim zgadza się na transport z powrotem do Gotham. W mieście, przed wyjazdem na swoją oś czasu, przyszły Tim daje swojej młodszej wersji ostatnią radę: zadośćuczynić Connerowi. Tim nie uznaje tożsamości Connera, prowadząc swoje przyszłe ja do zrozumienia, że tym razem może zmienić swoją przyszłość. Następnie odchodzi po ogłuszeniu Tima.

Gdy Red Robin wraca do zdrowia, udaje się do Dzwonnicy, aby opracować plan ochrony Batwoman, celu jego przyszłej wersji, która wydaje się rozpocząć coś, co zmieniło Tima w Batmana dwie dekady później. Następnie Tim staje twarzą w twarz ze swoim starszym sobą w Bat-Jaskini, obok Batmana i wszystkich innych Robinów. Jednak zanim walka się rozpocznie, jego przyszłe ja aktywuje tajemniczy, tajny program, nad którym pracował Bruce: Brother Eye. Początkowo Brother Eye i jego przyszłe ja wydają się być nie do zniesienia, ale Timowi udaje się zatrzymać swoją starszą wersję na tyle, aby hiper-czas zabrał go do jego pierwotnej osi czasu, a Batwoman wciąż przeżyła. Przed zniknięciem Tim mówi młodszemu sobie, aby trzymał się tych ostatnich kilku chwil szczęścia: wkrótce wszystko się rozpadnie.

Fall of the Batmen[]

Po ponownym spotkaniu ze Stephanie Tim zaczyna myśleć, jak może zmienić swoje życie, aby uniknąć stania się przyszłą wersją siebie, którą poznał kilka dni wcześniej. Mimo to Tim nie powiedział Stephanie o zmianie planów, ponieważ jego dziewczyna wciąż jest przekonana, że porzuci superbohaterskie życie i pójdzie na studia. Kiedy Tim odkrywa, że Lonnie Machin zhakował smartfon Stephanie, aby zrobić zdjęcia członkom Rycerzy Gotham, sama Stephanie konfrontuje się z nim, gdy odkryła prawdę. Idąc samotnie stawić czoła Anarky'emu, Spoiler zostawia Tima, aby pomyślał o ich związku.

Anarky współpracuje z Victim Syndicate, który planuje doprowadzić Clayface'a do punktu krytycznego, wypuszczając jego szaloną wersję na Gotham, aby udowodnić, że Rycerze Gotham się mylą i nie powinni istnieć. Tim, Stephanie i Cassandra zbyt późno wnioskują, że taki był plan ich wroga, gdy Basil Karlo zostaje uwolniony. Gdy Tim przypomina sobie ostatnie słowa, które wypowiedziała do niego jego przyszła wersja, tropi Batwoman, ale wkrótce musi stawić czoła Clayface'owi po tym, jak wchłonął całą glinę z Błotnego Pokoju Dzwonnicy, stając się ogromny. Ponieważ zespół nie był w stanie powstrzymać Bazylego, próbują Hail Mary, gdy Cassandra wstrzykuje mu prototyp lekarstwa opracowanego przez Doktor October: gdy efekty leczenia powoli zanikają, Batwoman podejmuje decyzję o zlikwidowaniu Bazylego Karlo za pomocą specjalnej broni podanej do niej przez jej ojca.

Wkrótce zdając sobie sprawę, że było to wydarzenie, do którego odnosiło się jego przyszłe ja, Tim zobaczył zniszczoną dzwonnicę, jego zespół rozpada się i zdradza, a jego dziewczyna go opuszcza, bojąc się, że idzie drogą, która uczyni go koszmarnym przyszłym ja, którego nienawidzi. Zdesperowany Tim załamuje się, gdy Batman próbuje go pocieszyć.

Batmen Eternal[]

Po tym, jak Batgirl obaliła inicjatywę Tima Gotham Knight, mówiąc, że Batman zgodził się to zrobić tylko po to, by mieć oko na Batwoman, Tim i Bruce kłócą się o to, a Bruce potwierdza słowa Barbary i mówi Timowi, że programu już nie będzie. Wściekły Tim myśli o propozycji dołączenia do swojego byłego wroga i rywala, byłego geniusza z Kolonii, Ulyssesa Armstronga, który w jakiś sposób ukradł dane z przyszłej osobowości Tima.

Ulysses pokazuje Timowi konkretny fragment znalezionych danych, o Batwoman kończącej Batmana na bezpośredni rozkaz Prezydenta Stanów Zjednoczonych, a wszystko za sprawą reaktywacji Brother Eye przez Bruce'a. Następnie Ulisses proponuje Timowi, aby dał mu dostęp do Brother Eye przed czasem, aby mógł zaprowadzić pokój w Gotham City, zanim ten moment nastąpi. Tim odpowiada swojemu byłemu wrogowi, że musi przemyśleć to wszystko, po czym spotyka Batmana i akceptuje fakt, że potrzebuje pomocy, aby dojść do siebie po całej niedawnej traumie, której doznał. Tam dwóch agentów Kolonii atakuje i zabija przestępców, nad którymi czuwał Batman.

Detective Comics Vol 1 981 Textless

Gotham Knights po raz ostatni!

Gdy Batman spotyka się z Batwoman i pułkownikiem Kane'em, aby wyjaśnić ich udział w tej sytuacji, Tim odkrywa, że za tym wszystkim stoi Ulisses: przejął kontrolę nad Brother Eye i opracował protokół OMAC, aby przekształcić wszystkich podłączonych do broni pod jego kontrolą. Ponieważ Tim nie może odzyskać kontroli nad systemem Brother Eye, Ulisses przejmuje nad nim kontrolę, a program jest instalowany na skafandrze Tima. Zmuszając Tima do przeżywania każdej złej chwili w swojej przyszłości, Ulysses robi mu pranie mózgu, zmuszając Tima do przejęcia kontroli nad flotą OMAC. Gdy Batman jest przekonany, że Tim jest tylko pionkiem w czyjejś grze, Bruce przekonuje Batwoman, by dała mu trochę czasu, a następnie udaje się wraz z Cassandrą do Stephanie Brown, aby poprosić o pomoc w powstrzymaniu Tima, zanim będzie za późno.

Tim, teraz ubrany w kombinezon OMAC, próbuje zabić Batwoman za to, co zrobił Bruce'owi w przyszłości. Ale ponieważ Katherine nie wierzy, że Tim działa z własnej woli, Tim pokazuje jej wszystkie działania, które wykonuje i dlaczego należy ją powstrzymać. Ale Stephanie włamuje się do kodu Ulissesa, pokazując Timowi, że Batwoman nie zabiła Batmana tak, jak wierzył: że Batman był chory z powodu zatrucia promieniowaniem, którego doznał, kiedy budował satelitę Brother Eye. Ponieważ miał umrzeć w niezwykłym bólu, Bruce postanowił samozniszczyć wszystko, co ma związek z Batmanem, ponieważ kaptur nie powinien być wieczny, tylko po to, by Kate mogła wykonać swój obowiązek. Po życiu zgodnie z prawdą i zatrzymaniu Ulissesa Tim wraca, a Brother Eye zostaje dezaktywowany.

Podczas gdy Batwing i Bruce pracują nad wyeliminowaniem Brother Eye na dobre, Tim postanawia znaleźć odpowiedzi na temat swojej przyszłości razem ze Stephanie, opuszczając miasto z obietnicą, że pewnego dnia wróci.

Advertisement