DC Wiki
Advertisement

Tony S. Daniel jest amerykańskim rysownikiem i scenarzystą. Debiutował w 1993 r. w serii The Elementals (wydawnictwo Comico). Szybko został zauważony przez Marvel Comics - w Domu Pomysłów rysował serię X-Force. Sporo czasu spędził w Image Comics. W tworzącym się wtedy wydawnictwie zilostrował scenariusz Alana Moore'a do mini serii Spawn: Bloodfeud, a także opublikował komiksu autorskie (sam pisał scenariusze i rysował) - wśród nich znalazły sie między innymi serie: Silke, The Tenth, Adrenalynn and F5. W DC Comics zasłynął serią Teen Titans rysowaną do scenariusza Geoffa Johnsa. Współpracował z Grantem Morrisonem przy serii Batman. DC Comics w uznaniu dla jego dorobku powierzyło mu pisanie oraz rysowanie drugiej serii z Batmanem - Detective Comics (albumy Batman. Detective Comics - Oblicza śmierci oraz Detective Comics - Techniki Zastraszania) Pracował również przy takich seriach jak: Deathstroke, The Savage Hawkman, Superman/Wonder Woman. Obecnie ilustruje przygody Ligi Sprawiedliwośći.

Advertisement