DC Wiki
Advertisement

Victor Fries, znany również jako Mister Freeze, jest przestępcą z Gotham City, który ma obsesję na punkcie ożywienia swojej kriogenicznie zamrożonej żony Nory. Używając mrożących promieni do popełniania przestępstw i osiągania swoich celów, wyróżniał się jako członek galerii łotrów Batmana.

Historia[]

Młodość[]

Geneza Freeza[]

Pierwsze przestępstwa[]

Noc Sów[]

Birds of Prey i Batwoman[]

Wojna w Arkham[]

Eternal[]

Ostateczna Rozgrywka[]

Odrodzenie[]

Z powodu wahań na osi czasu historia została częściowo przepisana na nowo w całym multiwersum. Przeszłość Victora Friesa została częściowo zmieniona.

Na pewien czas pomiędzy śmiercią, a powrotem Batmana, Mister Freeze opuścił Gotham i stworzył ośrodek badawczy na Alasce. Zaczął odnajdywać urządzenia kriogeniczne na całym świecie i oddziaływać na nie tym samym procesem, który go stworzył. Odrodzeni z krio-snu i wymagający takich samych krio-skafandrów jak on, ludzie mimo wszystko poczuli się dłużnikami Friesa i pomogli mu dokonywać rabunków, aby sfinansować badania mające na celu ożywienie żony.

Jednak Fries zdał sobie sprawę, że obudził ich zbyt wcześnie; świat był zepsuty, gdy na niego patrzył i próbował uwolnić starożytnego, śmiercionośnego wirusa zamrożonego w lodzie, aby zresetować życie na Ziemi. Jednak Batmanowi udało się przeniknąć do jego kompleksu i zarażając się własnym wirusem cieplnym, skutecznie uratował Mistera Freeze'a przed wojskowymi pociskami, którymi planowano zniszczyć wirusa, zanim zdążył go uwolnić.

Freeze wrócił do swojej celi w Arkham Asylum mniej więcej w czasie, gdy Bane rozpoczął nową krucjatę przeciwko Batmanowi. W pewnym momencie, gdy Batman został poważnie ranny i ukryty w Arkham Asylum, uwolnił on wszystkich swoich dawnych wrogów z ich cel i namówił ich do pokonania Bane'a w zamian za lżejsze wyroki więzienia. Freeze, przyjmując ofertę, z powodzeniem zamknął Bane'a w lodzie, ale nawet to nie wystarczyło, by powstrzymać brutala, który wyrwał się z więzów i ogłuszył Freeze'a.

Zimne Dni[]

Batman Vol 3 51 Textless

Batman otrzymuje fałszywe zeznanie

Batman, pozostawiony niedawno przy ołtarzu przez Catwoman, był wściekły i wyładowywał się na przestępcach, którzy niestety znaleźli się na jego drodze.

Po tym, jak trzy kobiety zostały znalezione martwe w ich domach, Batman zbadał sprawę i znalazł dowody sugerujące, że zamordował je pan Freeze. Victor Fries był jednak w areszcie domowym, ponieważ nie używał swojego krio-sprzętu, dopóki tajemniczy informator nie poinformował go, że Batman go ściga. Batman złapał Friesa i pobił mężczyznę do nieprzytomności, zawieszając go na budynku, podczas gdy mężczyzna krwawił i błagał o życie. Fries został zmuszony do przyznania się do fałszywej winy za zbrodnie, aby Batman przestał go krzywdzić.

Fries został zatrzymany przez policję, a postawiony przed sądem za morderstwa zaproponowano mu karę śmierci. Bruce Wayne, który zbyt późno zdał sobie sprawę ze swojego błędu, przekupił go, by zostać członkiem ławy przysięgłych w tej sprawie. Chociaż reszta ławy przysięgłych była gotowa skazać Friesa za zbrodnie, Wayne był jedynym przysięgłym, który głosował, że nie jest winny. Przez wiele dni Wayne próbował przekonać innych członków jury, że Batman jest omylny, że popełnił błąd i ostatecznie mu się to udało; jury zgodziło się głosować „niewinny”.

Advertisement