DC Wiki
Advertisement

Wallace Rudolph „Wally” West jest najszybszym żyjącym człowiekiem i trzecim speedsterem znanym jako Flash. Używając swoich superszybkich mocy, wykorzystuje Speed Force i działa w przebraniu Flasha. Był uwięziony w Speed Force przez lata, a świat chwilowo zapominał o jego istnieniu, aż do jego metaforycznego „odrodzenia”. Jest także członkiem-założycielem Teen Titans.

Historia[]

Młodość[]

Rudy West Prime Earth 0001

Wally jako dziecko

Wally West, nazwany na cześć dziadka, jest jedynym synem Rudy'ego i Mary West. Jako dziecko zafascynował się superbohaterem Flashem, nie mając pojęcia, że speedster znał swoją ciotkę Iris w Central City.

Pewnego dnia, podczas wizyty u Iris w laboratorium CSI jej przyjaciela Barry'ego Allena w Central City Police Department, Wally został uderzony piorunem i oblany chemikaliami, tak jak Flash, który napełnił Wally'ego mocą tajemniczej siły energetycznej zwanej Speed Force jak jego bohater.

Bez wiedzy Wally'ego, Barry Allen faktycznie BYŁ Flashem i zaprosił chłopca, aby został jego pomocnikiem – pierwszym Kid Flashem.

Teen Titans[]

Titans Vol 3 30 Textless

Kid Flash i Teen Titans

Wkrótce po tym, jak został bohaterem, Wally został członkiem-założycielem oryginalnego wcielenia Teen Titans, obok Robina (Dick Grayson), Aqualada (Garth), Omen, Speedy i Wonder Girl (Donna Troy). Zespół przeszedł razem wiele przygód i zaprzyjaźnił się.

Późniejsza kariera[]

Wally był świadkiem poświęcenia się Barry'ego Allena, aby ocalić Multiverse. Bez swojego mentora, Wally objął płaszcz i stał się kolejnym Flashem, ostatecznie biorąc Barta Allena jako swojego pomocnika.

Wally pozostawał aktywny jako Flash przez lata, w końcu poznał Lindę Park, którą poślubił i miał dwoje dzieci: Irey i Jai Westów.

W końcu, po Ostatecznym Kryzysie, jego mentor, Barry Allen, powrócił, a dwaj mężczyźni pracowali jako Flashe obok siebie.

Zniknięcie[]

Pewnego dnia Tytani walczyli ze złoczyńcą Abrą Kadabrą, który użył swoich magicznych mocy, by wrzucić Wally'ego do Speed Force i wymazać jego istnienie ze wszystkich wspomnień. Wally nie mógł uciec i nikt nie pamiętał, żeby mógł go uratować.

Co gorsza, zapomnieliby nawet o swojej własnej historii jako grupy z powodu machinacji pana Twistera, dodatkowo ukrywając istnienie Wally'ego. Podczas gdy Wally zatracił się w sile prędkości, Kwantowa Forma Życia zmieniła oś czasu, w wyniku czego powstała nowa, zmieniona egzystencja, która pozornie zapomniała Wally'ego. Jednak dzięki swojej obecności w siłach prędkości Wally był w stanie przypomnieć sobie prawdziwą historię świata.

Rebirth[]

Osobny artykuł: DC Odrodzenie

Kid Flash Wally West 018

Powrót Wally'ego

Wiele lat później, podczas wojny Ligi Sprawiedliwości przeciwko Darkseidowi i Anti-Monitorowi, bariera między Wallym a światem rzeczywistym została wystarczająco osłabiona przez potężną śmierć Darkseida. Gdy Barry Allen uciekał przed Black Racer, Wally zdołał nawiązać swój pierwszy kontakt od lat, dzwoniąc po Barry'ego, chociaż speedster dopiero później zorientował się, co to znaczy.

Uwięziony w Speed Force, Wally wyczuł obecność, która, jak zdał sobie sprawę, była istotą spoza wszechświata. Dowiedział się, że ta istota obserwuje wszechświat i jest odpowiedzialna za brakującą dekadę historii.

Wally w końcu uciekł z Speed Force, ale z powodu całej manipulacji historią nikt go nie pamiętał. Tuż przed tym, jak całkowicie zniknął, by ponownie stać się jednością z Speed Force, Barry Allen przypomniał sobie o nim i wyciągnął go, ratując go i głosząc, że pamięta.

Wally opowiedział Barry'emu o utraconej historii i wydarzeniach z Flashpoint, które wszystko zmieniły.

Nowy, stary Flash[]

Flash Wally West 0187

Nowy kostium Wally'ego

Nie czując się już jak Kid Flash z powodu dekady wspomnień, które wciąż miał, które zostały wymazane z istnienia, Wally i tak powrócił do swojej pozycji jako tylko Flash.

Po zrobieniu sobie nowego kostiumu, Wally udał się na poszukiwanie swoich przyjaciół - oryginalnych Teen Titans. Przywracając pamięć o nim szokiem jego elektryczności, ci bohaterowie zreformowali swoją drużynę z dzieciństwa pod nową nazwą „Tytani”.

Próbując ponownie zintegrować się ze światem, Wally spotkał swojego młodszego kuzyna, z którym miał to samo imię, kiedy pojawił się w Central City. Ten Wally również zyskał superszybkość i obecnie działał jako najnowszy Kid Flash. Kiedy Wally po raz pierwszy poszedł uścisnąć dłoń swojego młodszego kuzyna, spowodowało to pewne zakłócenia w Speed ​​Force i sprawiło, że Barry został zepsuty. Wally i jego kuzyn zdołali sprowadzić Barry'ego z powrotem, zanim został wchłonięty przez Speed ​​Force.

Choć zepsuty, Barry, w przypływie wściekłości, wyjawił Kidowi Flashowi, że Daniel West był w rzeczywistości jego ojcem, a nie wujkiem, jak mu kazano wierzyć. Kid Flash uciekł, zły na to, jak okłamywano go przez całe życie. Wally później odnalazł swojego kuzyna i pocieszył go, oferując rady i słowa mądrości.

Nowy Dom[]

Po tym, jak Wally i Tytani pokonali zagrożenie w swojej nowej bazie operacyjnej: Manhattanie, Superman pojawił się na scenie, wierząc, że jest to dla niego zagrożenie. Po tym, jak zobaczył, że Tytani sobie z tym poradzili, odszedł, mówiąc Wally'emu, że „dobrze było go znowu widzieć”. To spowodowało wielkie zamieszanie Wally'ego, ponieważ nikt, kogo spotkał od powrotu, nie pamiętał o nim. Dogonił Supermana i wypytał go o to, jak go pamięta, a także o jego życie z Linda Park. Superman wyjawił Wally'emu, że pamięta też inny świat. Superman daje Wally'emu kilka rad i oboje zgadzają się informować się nawzajem, jeśli któryś z nich dowie się więcej o tajemniczej sytuacji, a potem oboje biorą udział w wyścigu, w którym później spotykają się z innymi Tytanami w ich nowo wybudowanej siedzibie: Wieży Tytanów.

The Lazarus Contract[]

Deathstroke Prime Earth 014

Deathstroke proponuje Wally'emu układ

Podczas misji z Tytanami Wally został odurzony narkotykami i porwany przez Deathstroke'a, najbardziej zabójczego zabójcę na świecie. Kiedy Wally się obudził, zdał sobie sprawę, że został powstrzymany i otrzymał serum prawdy. To sprawiło, że odpowiedział na wszystkie pytania Deathstroke'a i działał wbrew jego woli. Wally był w stanie w końcu uwolnić się z więzów i przygwoździć Slade'a. To wtedy Deathstroke złożył Wally'emu ofertę: jeśli Wally użyje swoich mocy, aby cofnąć się w czasie i zmienić przeszłość, aby syn Deathstroke'a nie umarł, Slade przestanie być Deathstroke'iem. Trzeba przyznać, że skuszony ofertą, Wally odmawia. Slade następnie ujawnia Wally'emu, że schwytał również kuzyna Wally'ego, Kid Flasha, jako nieprzewidziany wypadek.

Deathstroke ostatecznie przekonał Kid Flasha, by mu pomógł, jednocześnie potajemnie wchłaniając jego moce Speed ​​Force. Kiedy Slade został skonfrontowany z obiema drużynami Tytanów, z łatwością przebił się przez nie, teraz wykorzystując Speed ​​Force. Wally gonił Slade'a i dogonił go. Slade następnie uświadomił Wally'emu, że szybkość jest jego główną zaletą, a teraz, gdy pole gry było wyrównane, nie miał szans, ponieważ Slade był wyszkolonym zabójcą o doskonałych umiejętnościach bojowych. Wally uciekł w poszukiwaniu planu i znalazł syna Deathstroke'a, Jericho, do pomocy.

Koniec[]

Titans Vol 3 20 Textless

Koniec Tytanów

Ze względu na stan jego serca, Wally napisał list do Nightwinga o jego rezygnacji z Tytanów, ale Donna przerwała mu i powiedziała, że ich pocałunek był chwilą empatii i na razie powinni pozostać przyjaciółmi. Podczas bitwy przeciwko H.I.V.E. Wally doznał ataku serca i najwyraźniej zmarł. Jednak dzięki kuzynowi udało mu się przeżyć, a jego serce wyzdrowiało. Następnie Liga Sprawiedliwości zachęciła Tytanów do rozwiązania drużyny, tak też się stało. Wally, zdając sobie sprawę, że nigdy nie stworzył dla siebie życia poza superbohaterami, zgodził się z tą decyzją.

Advertisement