DC Wiki
Advertisement

Amazons Attacked - Historia napisana przez Grega Ruckę. Siódmy tom piątego wydania serii Wonder Woman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Swan's Song[]

Kilka lat temu Diana uratowała młodą dziewczynę, Vanessę Kapatelis, przed śmiercią z rąk Major Disastera. Kontynuowała odwiedzanie Vanessy przez wiele lat, gdy dochodziła do siebie po urazach, i zachęcała ją do poddania się eksperymentalnemu leczeniu z użyciem nanitów, co pozwoliło Vanessie ponownie chodzić. W końcu życie superbohaterki zmusiło ją do zaprzestania wizyt. Podczas nieobecności Diany zmarła matka Vanessy, Julia, a Vanessa została sama i czuła, że Diana ją porzuciła. Zaczęła nienawidzić Wonder Woman i ogłosiła się wrogiem Wonder Woman, używając nanitów w swojej krwi do stworzenia metalicznej, skrzydlatej zbroi i przyjmując imię Silver Swan. Silver Swan zamordowała rodzinę ludzi, których niedawno uratowała Diana, powodując, że Wonder Woman walczyła z nią u boku Jasona. Dianie udało się utopić Srebrnego Łabędzia, aż straciła przytomność, co spowodowało, że powróciła do swojej ludzkiej postaci. Zostawiła Vanessę, aby wyzdrowiała pod opieką A.R.G.U.S.

Amazons Attacked[]

Po odwrocie Darkseida i Grail wrócili do bazy w Amazonii, gdzie Darkseid wprowadzał w życie swoje tajemnicze plany. Zlecił swoim lojalnym Furiom wytropienie boskiej relikwii, której potrzebował, ale nie byli w stanie tego zrobić dzięki interwencji Steve'a Trevora i jego siłom A.R.G.U.S.. W międzyczasie Wonder Woman walczyła z wieloma złoczyńcami zwerbowanymi przez Veronicę Cale: Zarą z Karmazynowego Płomienia, Blue Snowman i Anglette. Gdy Diana dogoniła Steve'a w A.R.G.U.S. Do kwatery głównej Jason wrócił ubrany w zbroję podarowaną mu przez bogów, ale bez wiedzy o jej przeznaczeniu. Gdy nadeszły wieści o ataku Grail, Wonder Woman i Jason natychmiast zareagowali w samą porę, aby powstrzymać Grail przed zabiciem kolejnego półboga. Wonder Woman związała Grail Lasso Prawdy i zmusiła ją do ujawnienia planów Darkseida. Grail wyjaśniła, że Darkseid chce zbudować sobie armię Amazonek. Dzięki jej pół-amazońskiej krwi Grail była w stanie uwolnić się z uścisku Lasso i wycofać.

Ostatnie pozostałe relikty, których potrzebował Darkseid, były strzeżone przez A.R.G.U.S. w ich kwaterze głównej, więc Darkseid zdecydował się użyć Boom Tube do przetransportowania budynku i całej jego zawartości do swojej bazy w amazońskim lesie deszczowym. Kobiece Furie odzyskały relikwie i umieściły je na miejscu, podczas gdy Wonder Woman walczyła z Darkseidem. Dzięki mocy relikwii Darkseid był w stanie otworzyć portal do Themysciry. Ponieważ niemożliwe jest, aby ktoś, kto postawił stopę na Themyscirze, wrócił po opuszczeniu, Diana nie była w stanie podążać za Grail przez portal. Grail najechała i zaczął przekształcać Amazonki w stworzenia przypominające Parademony Darkseida. Ponieważ Jason nigdy tak naprawdę nie postawił stopy na Themyscirze, podążył za Grail i spotkał swoją matkę Hippolytę po raz pierwszy od jego narodzin. Podczas gdy Jason i Hippolyta walczyli z przemienionymi Amazonkami, Wonder Woman była w stanie pokonać Darkseida dzięki swojej miłości do swojego zmarłego ojca, Zeusa i jej przyrodniego rodzeństwa, wzywając ich duchy z ciała Darkseida i niszcząc go od środka. Amazonki schwytały Grail i uwięziły ją w więzieniu pod Themyscirą wraz z Aresem, podczas gdy Darkseid ponownie pojawił się gdzieś na Ziemi. Jason otrzymał magiczną włócznię od swojej matki i wrócił na Ziemię.

Zeszyty[]

  • Wonder Woman (Volume 5) #38 (Swan's Song Part 1)
  • Wonder Woman (Volume 5) #40 (Swan's Song Conclusion)
  • Wonder Woman (Volume 5) #41 (Amazons Attacked Part 1)
  • Wonder Woman (Volume 5) #45 (Amazons Attacked Finale)
Advertisement