DC Wiki
Advertisement

Dark Gods - Historia napisana przez Grega Ruckę. Ósmy tom piątego wydania serii Wonder Woman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Od czasu jej ataku na Veronicę Cale, Cheetah została schwytana przez Cale'a i przetrzymywana w piwnicy Empire Industries, gdzie doktor Poison przeprowadzał na niej eksperymenty. Cheetah nagle zapadł w śpiączkę, po czym obudził się i zmasakrował personel Empire Industries, krzycząc o powrocie tak zwanych „Mrocznych Bogów”. Ponownie próbowała zabić Cale'a, ale została powstrzymana z powodu szybkiej interwencji Wonder Woman. Steve Trevor poinformował Dianę, że na całym świecie ludzie zaczęli zachowywać się dziwnie i ostrzegali przed Mrocznymi Bogami. Gdy leciała po niebie Waszyngtonu, została nagle zaatakowana przez obłąkaną Supergirl. Po długiej bitwie Wonder Woman była w stanie pokonać Karę i powstrzymać ją w Lasso of Truth, co pozbawiło ją przytomności. Jason wrócił, gdy dowiedział się od Losów, że zbroja, którą podarowali mu bogowie, została pierwotnie stworzona dla Diany, ale została omyłkowo podarowana Jasonowi po śmierci Zeusa. Pozwoliło to również Jasonowi skierować moc dowolnego członka greckiego Panteonu, chociaż mógł używać tylko mocy jednego boga na raz. Jason zaczął wyjaśniać Dianie swoje odkrycia, ale przerwała im grupa gigantycznych monolitów pojawiających się na niebie, które zaczęły się aktywować. Gdy tylko rodzeństwo zaczęło badać sprawę, Wonder Woman została zabrana przez parę Gwiezdnych Szafirów, które potrzebowały jej pomocy z powodu nagłego wypadku na Zamaronie. Gdy Diana została siłą teleportowana, Jason został sam przed aktywującymi się monolitami.

Wonder Woman została zabrana do Zamaron, gdzie Gwiezdne Szafiry poinformowały ją, że tam też zapanował Mroczny Bóg. Diana walczyła z nowo powstałym Karnellem, Mrocznym Bogiem Miłości, który poinformował Dianę, że on i jego bracia przybyli z Mrocznego Multiwersu, z którym niedawno spotkała się Liga Sprawiedliwości. Kiedy Diana nosiła Dziesiąty Metal w kulminacyjnym momencie bitwy Ligi Sprawiedliwości z Barbatosem, Diana życzyła sobie powrotu bogów. Chociaż miała na myśli bogów Olimpu, zamiast tego wybrano bogów Mrocznego Multiwersu, a tym samym nieumyślnie spowodowała ich inwazję. Wraz z Korpusem Star Sapphire Wonder Woman była w stanie pokonać Karnella, który wycofał się z powrotem na Ziemię. Wonder Woman opuściła Korpus i wróciła do domu. Pod jej nieobecność Jason zjednoczył się z Ligą Sprawiedliwości i walczył z Mrocznymi Bogami, którzy pogrążyli Ziemię w chaosie. Nagle Mroczni Bogowie zniknęli, tylko po to, by powrócić z Jasonem u boku. Jason walczył z Wonder Woman, ale po tym, jak wyprowadził ją z dala od Mrocznych Bogów, ujawnił, że używa swojej zbroi, aby skierować moc Dolosa, Boga Oszustwa, i faktycznie oszukuje Mrocznych Bogów. Wykorzystując mądrość Ateny, Jason opracował plan przekonania Mrocznych Bogów do wycofania się z powrotem do ich rzeczywistości. Zaoferował siebie wraz z mocą greckiego Panteonu w zamian za opuszczenie Ziemi przez Mrocznych Bogów. Mroczni bogowie przyjęli propozycję, a Diana ze łzami w oczach pożegnała się ze swoim bratem, który został zabrany ze sobą do Mrocznego Multiwersum. Planeta została uratowana, a jej mieszkańcy wrócili do normalności, ale Diana była zrozpaczona utratą brata.

Zeszyty[]

  • Wonder Woman (Volume 5) #46 (The Dark Gods, Part One)
  • Wonder Woman (Volume 5) #47 (The Dark Gods, Part Two)
  • Wonder Woman (Volume 5) #48 (The Dark Gods, Part Three)
  • Wonder Woman (Volume 5) #49 (The Dark Gods, Part Four)
  • Wonder Woman (Volume 5) #50 (The Dark Gods, Finale)
  • Wonder Woman Annual (Volume 5) #2 (Love is Lost)
Advertisement