DC Wiki
Advertisement

Heart of the Amazon - Historia napisana przez Grega Ruckę. Piąty tom piątego wydania serii Wonder Woman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Po zapobieżeniu atakowi terrorystycznemu w obozie dla uchodźców w Grecji, Wonder Woman wróciła do placówki rządowej w Stanach Zjednoczonych i została zbadana przez chorą lekarkę, dr Shannon Crawford. Tego wieczoru Diana była na ślubie brata Etty Candy, gdzie odkryła bombę ukrytą pod jednym ze stołów przed detonacją. Była w stanie powstrzymać wybuch, ale Etta została ranna odłamkiem. Oddała Ettę doktor Crawford, która usunęła szrapnel, następnie potraktowała Wonder Woman środkiem uspokajającym o mocy Amazonki, który opracowała, pozostawiając Dianę zbyt słabą, by walczyć. Dr Crawford powiedziała Dianie, że ma rzadką chorobę genetyczną i że zamierza wykorzystać amazońską krew Diany do opracowania leku, ratującego jej życie, a także leczenie innym dotkniętym tą samą chorobą. Diana obudziła się i odkryła, że ​​Crawford rozwinęła siłę Amazonii w wyniku transfuzji krwi. Udało jej się związać dr Crawford Lassem Prawdy, które odrzuciło kłamstwo i przywróciło Crawford do poprzedniego stanu. Straciwszy nadzieję na lekarstwo, Crawford wstrzyknęła sobie środek uspokajający, zabijając ją. Wonder Woman spóźniła się, by ją powstrzymać, ale rozumiała decyzję Crawford, by zakończyć jej ból i trzymała ją, gdy umierała.

Później Etta została wypuszczona ze szpitala, a Diana towarzyszyła jej do domu. Została postrzelona przez snajpera, ale odbiła kulę i przesłuchała napastniczkę, która nazywała siebie Mayfly. Ujawniła, że ​​próbowała zamordować Wonder Woman w zamian za nagrodę, która została za nią wyznaczona. Wkrótce potem Diana została zaatakowana przez pięciu kolejnych zabójców: Cat Eye, Cheshire, Abolith, Baundo i Plastique, z których ta ostatnia ujawnił, że podłożyła bombę na weselu. Wonder Woman była w stanie pokonać ich wszystkich z pomocą Etty i wrócili do A.R.G.U.S.. Tam Sasha Bordeaux poinformowała ją, że inny naukowiec, Hamilton Revere, słyszał o próbach zebrania DNA Diany przez doktor Crawford i najwyraźniej postawił hipotezę, że można go wykorzystać do leczenia wielu chorób. Wonder Woman była zaintrygowana i postanowiła odszukać Revere z własnej woli i wysłuchać jego planów. Kiedy przybyła, Revere poinformował ją, że tak naprawdę starał się wykorzystać jej DNA do stworzenia armii superżołnierzy. Wykorzystał również próbki krwi Diany, aby dać niektórym swoim zbirom super siłę, którzy ją zaatakowali. Etta i Steve Trevor przybyli, aby pomóc Wonder Woman i razem związali atakujących w Lasso Prawdy, co po raz kolejny usunęło kłamstwo z ich ciał. Revere został aresztowany, a Diana wróciła do domu ze Stevem i Ettą.

Zeszyty[]

  • Wonder Woman Annual (Volume 5) #1
  • Wonder Woman (Volume 5) #26 (Heart of the Amazon, Part 1)
  • Wonder Woman: Steve Trevor Special #1
Advertisement