DC Wiki
Advertisement

Kłamstwa - Historia napisana przez Grega Ruckę. Trzeci tom piątego wydania serii Wonder Woman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Diana jest oszołomiona faktem ze tyle lat odwiedzała fałszywą Themyscirę, przestaje odróżniać, co jest prawdą, a co kłamstwem. Steve próbuje zabrać ja z wyspy, ale na miejscu pojawia się odział Mariny Maru. Steve ze wszystkich sił stara się odeprzeć atak, ale zostaje pojmany. Na szczęście przybywa helikopter ratunkowy i zabierają Steve a oraz Dianę w bezpieczne miejsce. Diana zostaje umieszczona w zakładzie psychiatrycznym.

Steve, Etta oraz Barbara Ann ukrywają się po zniszczeniu wartowni. Barbara opowiada o swojej przeszłości jak współpracowała z organizacją Godwatch jako Cheetah. Po tym wyznaniu Steve jest nieufny wobec Barbary, jednak Etta go uspokaja. Etta Candy udaje się na spotkanie z dawnym przyjacielem Diany.

Steve i Etta informują Ferdynanda o sytuacji Diany i proszą Kithotaura o pomoc. Zauważają po czasie, że są obserwowani, chwilę później zostają zaatakowani przez oddział Maru. W siedzibie Godwatch Barbara Ann odwiedza Veronicę próbując przekonać ja do odpuszczenia jej przyjaciołom, ta jednak odmawia, chcąc od Barbary, aby ta znów stała się Cheetah, ponieważ potrzebny jej jest półbóg, aby odnaleźć Themyscirę. Barbara zgadza się na jej warunki i poddaję się zabiegowi, który na nowo zmienia ją w gepardzice. Steve i reszta, widząc, że najemnicy odpuścili, udają się do zakładu, w którym przebywa Diana. Ferdynand wita swoją starą przyjaciółkę.

Wonder Woman wypisuje się ze szpitala i dowiaduje się od drużyny o wszystkim, co ja ominęło. Diana postanawia, że musi wrócić na wyspę, aby ustalić, co się stało. Na Themyscirze pojawia się drzewo, znak, który amazonki interpretują jako ostrzeżenie. Castalia jest jednak pełna nadziei i uważa, że córka Hipolity wraca do domu. Wonder Woman udaje się do siedziby Godwatch, gdzie rozmawia z Doctor Cyber. Ta informuję ich o ponownej przemianie Cheetah i zarzuca Dianie, że wszystko dzieje się z jej winy. Po opuszczeniu budynku zostają zaatakowani przez żołnierzy, Diana zostaje postrzelona przez snajpera.

Oddział Maru atakuje Dianę i Steve'a zadając obrażenia Dianie, jednak Diana zdołała ustalić pozycje snajpera i odparła atak. Doctor Cale przyprowadza Cheetah na miejsce, gdzie znajdują się wrota do Themysciry, chce, aby ta je otworzyła. Na miejscu zjawia się Diana ze Steve’em, między Diana A Cheetah dochodzi do walki, w wyniku której krew Wonder Woman ma kontakt z drzewem, które otwierają przejście. Po drogiej stronie wrót znalazły się Diana i Victoria, która nie może znaleźć swojej córki Izzy. Wtedy pojawiają się przed nimi dwie postacie, Izzy oraz Ares.

Ares opowiada historię, jak został przez bogów uwięzionym w tym miejscu i jak miłość Afrodyty odwróciła go od szaleństwa wojny. Tłumaczy cały podstęp swoich synów Fobosa i Dejmosa, którzy zesłali na nią fałszywe wspomnienia, ponieważ bogowie bali się, że Diana zdoła dotrzeć do Aresa. Diana jest gotowa spotkać się z synami Aresa, nakazuje mu wpuścić ich do tego miejsca. Dwaj bogowie spotykają się z Dianą, a ta pod wpływem lassa wyznaje im, że pomimo wszystkiego, co zrobili, wciąż ich kocha. Nie mogąc tego znieść, Fobos i Dejmos dają się obezwładnić Dianie. Córka Victorii postanawia udać się do świata amazonek i Ares otwiera przed nią przejście. Przez krótka chwilę Diana i jej matka widzą się ponownie.  

Zeszyty[]

  • Wonder Woman (Volume 5) #13 (Angel Down)
  • Wonder Woman (Volume 5) #15 (The Truth, Part 1)
  • Wonder Woman (Volume 5) #23 (The Truth, Conclusion)
  • Wonder Woman (Volume 5) #25 (Perfect)
Advertisement