DC Wiki
Advertisement

Rok Pierwszy - Historia napisana przez Grega Ruckę. Pierwszy tom piątego wydania serii Wonder Woman. Akcja toczy się w uniwersum Prime Earth.

Streszczenie[]

Diana żyje na wyspie Themyscirze wśród Amazonek, nie znając świata zewnętrznego, pewnego dnia na wyspie rozbija się wojskowy samolot i z całej załogi tylko jeden mężczyzna przeżył katastrofę. Pobyt mężczyzn na wyspie jest zakazany, dlatego królowa uznaje to za znak od Bogów i postanawia, że jedna z nich odprowadzi mężczyznę do jego świata. Amazonki organizują turniej, którego zwyciężczyni ma zostać czempionką Amazonek i odprowadzić mężczyznę do jego świata. Niestety oznacza to, brak możliwości powrotu dla tej, która opuści wyspę, dlatego Hippolyta nie chce, aby w turnieju brała udział jej córka Diana, a jednak zwraca uwagę, że byłoby to niehonorowe gdyby nie odpowiedziała na wezwanie bogów. Podczas pobytu Diana i żołnierz o imieniu Steve zbliżają się do siebie pomimo bariery językowej. W dniu turnieju ostatecznym wyzwaniem jest odbicie pocisków z broni, którą amazonki znalazły przy rannym ocalałym. Jedynej, której się to udaje, jest Diana.

Gdy dotarli do "Świata Mężczyzn" Diana została chłodno przyjęta, budząc podejrzenia w bazie wojskowej Steve'a. Steve próbował uspokoić sytuację, prosząc Dianę o zaufanie. Wojsko zamknęło Dianę w celi, dopóki nie znajdą sposobu, by się z nią porozumieć. W tym celu skontaktowali się ze znaną archeolog badającą temat amazonek, Barbarą Ann Minervą. Gdy ta przybyła do bazy udało jej się połączyć niektóre dialekty, aby zrozumieć sens wypowiedzi Diany, wtedy przetłumaczyła wszystko pozostałym. W nocy Dianę odwiedzili bogowie pod postacią zwierząt i obdarowali ją boskimi mocami. Następnego dnia Diana opowiedziała o tym fakcie Steve'owi, a na dowód tego gołymi rękami wywarzyła drzwi celi. W tym momencie dowódcy uwierzyli w opowieści Steve'a o wyspie pełnej kobiet i magicznej technologii.

Diana dostała pozwolenie na wyjście do miasta gdzie po raz pierwszy doświadczyła tutejszego życia, bardzo jej się podobało miejskie życie, pełne ludzi i hałasów. Ale całą ekscytację przerywa atak terrorystyczny, Diana nie zastanawiając się, zatrzymuje napastników, ratując pobliskich ludzi. Po zatrzymaniu okazują się być powiązani z grupą terrorystyczną SEAR. Dzięki Dianie po raz pierwszy mają możliwość przesłuchania któregoś z członków, ale ci nie są zbyt rozmowni, dopóki Diana nie zmusza ich do mówienia prawdy za pomocą Lassa Prawdy. Terroryści opowiadają jej o wirusie Maru, który wpływa na człowieka, pobudzając jego dążenie do wojny. Barbara prosi Dianę o rozmowę i dzieli się z nią spostrzeżeniem że gdyby poprzestawać litery z nazwy SEAR można ułożyć słowo odpowiadające jednemu z jej bogów: ARES.

W tym momencie do bazy wpada Bóg wojny Ares, siejąc zniszczenie. Wie, że Steve Trevor był na rajskiej wyspie i chce wyciągnąć jej lokalizacje z jego głowy. Diana oferuje mu swoje wspomnienia w zamian za pozostawienie jej przyjaciół w spokoju. Ares z radością przyjmuje propozycję i przegląda wspomnienia Diany, ale w wyniku opuszczenia przez nią wyspy wszystkie wspomnienia o tym jak dotrzeć na wyspę zostały wymazane. Ares jest wściekły, a Diana wreszcie pojmuje, jaką misje dostała od Bogów, to właśnie przed Aresem musi bronić ten świat. Wykorzystując boskie dary, walczy ona z jednym z bogów i wykorzystując magiczne lasso, wypędza Aresa z tego miejsca.

Wciąż pozostaje kwestia wirusa Maru, na świecie porozmieszczane są placówki, gdzie ma dojść do rozprzestrzenienia się wirusa, Diana sprawnie zajmuje się nimi, dzięki czemu media wybierają dla niej nowe imię: Wonder Woman.

Zeszyty[]

Advertisement