DC Wiki
Advertisement

Wonder Woman: The Enemy of Both Sides to dziewiąty tom serii Wonder Woman DC Rebirth.

Streszczenie[]

Po tym, jak Diana pomogła byłej najemniczce Moon Robinson zmienić życie, Diana pomogła nowej Aztek w powstrzymaniu inwazji organizowanej przez Tezcatlipoca, odkrywając również, że jej ciotka, legendarna Atalanta, od lat odpierała ataki złego boga. Biorąc pod uwagę zaangażowanie Atalanty, Wonder Woman zwróciła się o pomoc do Artemidy z Bana-Mighdall, ponieważ Atlanta była jednym z założycieli zbuntowanej gałęzi Amazonek. Wkraczając do królestwa meksykańskich bogów, zwanego Trzynastoma Niebiosami, Diana, Aztek i Artemida byli w stanie połączyć swoje moce, aby przynajmniej tymczasowo pokonać boga Tezcatlipoca.

Po zakończeniu misji Wonder Woman zaproponowała, że zabierze Artemidę i Atalantę z powrotem do domu, na pustynie Qurac. Artemis bardzo chciała ponownie wprowadzić do domu założyciela swojego ludu. Jednak po dotarciu do Qurac trzy Amazonki nie zostały dobrze przyjęte, ponieważ nowa królowa Bana-Mighdall, Faruka, chciała przekształcić kulturę Bana-Mighdall, zmieniając się z nomadów w stałych mieszkańców stanu Qurac. Doradzany przez lokalnego buntownika Rustama Faruka chciał rozpocząć konflikt z rządem Qurac. Atalanta została uwięziona, natomiast Artemida, mając obowiązek szanować swój obowiązek, wykonywała rozkazy swojej królowej. Diana została zaatakowana przez Rustama, ale wkrótce potem próbowała uwolnić Atalantę. Legendarna Amazonka powiedziała jednak Dianie, że uwolnienie jej byłoby złym posunięciem: powinna poczekać, aż Amazonki z Bana-Mighdall poproszą o jej wolność.

Idąc za radą Atalanty, Diana nadal robiła wszystko, aby powstrzymać konflikt między Bana-Mighdall i Qurac, i odniosła sukces, gdy dzięki Lasso Prawdy udało jej się sprowadzić Artemidę do rozsądku. Po tym, jak obaj pokonali Rustama, zmusili także Farukę do wyznania, że użyła Rustama do wywołania konfliktu, nawet jeśli było to niepotrzebne, ponieważ wierzyła, że Amazonki powinny uczynić Qurac swoim domem. Ostatecznie Bana-Mighdall zdecydował się nadal pozwolić Faruce na bycie królową, ale przy wsparciu Atalanty. To doprowadziło Artemidę do decyzji o opuszczeniu swojego plemienia i samotnej podróży po świecie, na wzór Diany. Wonder Woman jest wzruszona decyzją Artemidy, która przypomniała jej o jej własnej decyzji o opuszczeniu Themysciry, po czym zdecydowała się dać jej Lasso Uległości, każąc jej je wykupić i zmienić jego nazwę na Złotą Obietnicę.

Zeszyty[]

  • Wonder Woman (Volume 5) #51 (The Fifty-Second Visit)
  • Wonder Woman (Volume 5) #52 (The Enemy of Both Sides, Part One)
  • Wonder Woman (Volume 5) #53 (The Enemy of Both Sides, Part Two)
  • Wonder Woman (Volume 5) #54 (The Enemy of Both Sides, Part Three)
  • Wonder Woman (Volume 5) #55 (The Enemy of Both Sides, Part Four)
Advertisement