FANDOM

Ten świat nie jest jeszcze gotowy na to, co potrafisz. Twój czas nadejdzie, Diano. I wszystko będzie inne.

Wonder Woman 1984 - to nadchodzący film oparty na superbohaterce DC Comics o tej samej nazwie. Będzie to dziewiąty film w DC Extended Universe. Pierwotnie miał zostać wydany 5 czerwca 2020 roku, jednak z powodu pandemii COVID-19 początkowo został opóźniony do 14 sierpnia 2020 roku. Ze względu na długość pandemii została ponownie przesunięta do 25 grudnia 2020 roku. Jest to pierwszy film w DC Extended Universe, w którym jakakolwiek postać otrzymała drugi solowy film.

OpisEdytuj

Księżniczka Diana Prince podczas zimnej wojny stawia czoło niebezpiecznym przeciwnikom takim jak Cheetah i Max Lord.

ScenariuszEdytuj

ProdukcjaEdytuj

Produkcja rozpoczęła się 13 czerwca 2018 roku, kiedy Warner Bros wydał komunikat prasowy o kolejnym solowym filmie skupiającym się na Dianie Prince, a filmowanie miało się odbyć w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

W październiku 2018 roku, data premiery filmu została przesunięta po raz drugi. Planowano, że film trafi do kin 5 czerwca 2020 roku. W dniu 24 marca 2020 roku, Warner Bros przesunął premierę Wonder Woman 1984 o dwa miesiące z powodu trwającej pandemii COVID-19. Nowa premiera miała się 14 sierpnia. Jednak 12 czerwca 2020 roku ogłoszono, że jej premiera ponownie przesunęła się na 2 października 2020 roku. Niestety premiera została ponownie przełożona na 24 grudnia 2020 roku.

Pre-produkcjaEdytuj

Pre-produkcja oficjalnie rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii na początku grudnia 2017 roku. W tym samym miesiącu reżyserka Patty Jenkins oświadczyła, że film będzie kolejną wielką historią miłosną. W kwietniu 2018 roku potwierdzono, że akcja filmu rozgrywać się będzie w latach osiemdziesiątych. W następnym miesiącu francuska scenografka Aline Bonetto zapowiedziała powrót w pracach na sequelu, a także laureatka Oscara Lindy Hemming, która będzie projektantką kostiumów.

CastingEdytuj

We wrześniu 2017 roku potwierdzono, że Gal Gadot powróci jako tytułowa bohaterka. 28 lutego 2018 roku doniesiono, że Kristen Wiig rozmawiała ze studiem, aby zagrać Cheetah, antagonistkę filmu, z reżyserką Patty Jenkins potwierdzając swój casting w następnym miesiącu. Do 28 marca Pedro Pascal, który zagrał Eda Indelicato w pilotażu odwołanej serialowej adaptacji Wonder Woman z 2011 roku, został obsadzony w nieujawnionej kluczowej roli, którą później potwierdzono jako Maxwell Lord. 13 czerwca reżyserka Patty Jenkins potwierdziła na Twitterze dodanie Chrisa Pine'a jako Steve'a Trevora. 24 lipca 2018 roku ogłoszono obsadę w nieujawnionej roli Natashy Rothwell. Kilka dni później, 27 lipca, do filmu dołączyli również Ravi Patel i Gabriella Wilde, których role również nie zostały ujawnione. Pod koniec sierpnia potwierdzono, że Connie Nielsen i Robin Wright ponownie zagrają role Hipolity i Antiope w retrospekcji.

Obsada Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Rola Cheetah została po raz pierwszy zaoferowana Emmie Stone, ale odmówiła. Rola została następnie zaproponowana Kristen Wiig.
    • Sarah Paulson chciała wcielić się w Cheetah.
  • Ten film jest pierwszym występem Cheetah na żywo. Wszystkie jej poprzednie występy miały miejsce w animowanych serialach.
  • Złota zbroja, którą nosi Wonder Woman, pochodzi z powieści graficznej Alexa Rossa „Kingdom Come”.
  • Część filmu została nakręcona kamerami 70 mm IMAX i podczas wybranych sekwencji zwiększała proporcje.
  • To drugi projekt Wonder Woman Pedro Pascala, pierwszy to nieudany serial Wonder Woman Davida E. Kelleya (2011), z Adrianne Palicki w roli tytułowej.
  • W filmie tiara Diany może posłużyć jako broń w postaci bumerangu. Co jest nawiązaniem do serialu telewizyjnego z lat 70.
  • Patty Jenkins wybrała lata 80. jako scenerię filmu, ponieważ postrzegała je jako „szczyt zachodniej cywilizacji i społeczeństwa, a więc dały możliwość zbadania, jak Wonder Woman poradziłaby sobie z złoczyńcami pochodzących z tamtej epoki”.
  • Gal Gadot i Kristen Wiig grały razem wcześniej w innej produkcji - Nocnej randce z 2010 roku.
  • Makijaż Wonder Woman został wykonany wyłącznie przy użyciu produktów Revlon.

Media Edytuj

Plakaty oraz loga promocyjne Edytuj

ZwiastunyEdytuj

Zobacz też Edytuj