DC Wiki
Advertisement

Zatanna Zatara to potężna czarodziejka. Jest ważnym członkiem Justice League Dark, używającym swojej magii do walki z zagrożeniami związanymi z mroczną magią.

Historia[]

Geneza[]

Zatanna Zatara była córką słynnego maga Giovanniego „Johna” Zatary. Zatanna sama odnosiła sukcesy jako iluzjonistka sceniczna, zanim odkryła swoje prawdziwe magiczne moce. Była kiedyś w związku z potężnym magiem Nickiem Necrosem w Nowym Jorku. John Constantine przybył do miasta, aby uczyć się pod okiem Nicka, który miał obsesję na punkcie poszukiwań Magicznych Ksiąg. W wyniku jego obsesji John i Zatanna zostali od niego odsunięci i zakochali się w sobie.

Nick poczuł się zdradzony i próbował zabić ich oboje przez Kult Zimnego Płomienia. Na szczęście sytuacja się odwróciła i jego dusza została wysłana do piekła. W końcu jednak John w charakterystyczny sposób złamał jej serce. Ich związek był dodatkowo napięty przez fakt, że jeden z jego planów mających na celu uratowanie świata doprowadził do spalenia jej ojca na jej oczach.

The New Justice League Dark[]

The Last Age of Magic[]

Podczas występów w teatrze jej ojca jedna z najłatwiejszych sztuczek Zatanny szaleje, przywołując przerażające stworzenie, które zaczyna atakować publiczność. Pojawia się Wonder Woman, która pomaga Zatannie pokonać potwora i chronić ludzi: ma zrekrutować czarodziejkę do nowej formacji Ligi Sprawiedliwości, skupiającej się na odkryciu, dlaczego magia wydaje się być zepsuta. Zatanna przyznaje się do tego, ale odmawia dołączenia do zespołu Diany, mówiąc jej, że magiczny świat ma swoich ludzi i ci ludzie powinni rozwiązać ten problem.

Po spotkaniu z Johnem Constantine'em przed ponownym spotkaniem kilku magicznych istot w rezydencji Wintersgate i omówieniu z nim tej sprawy, Zatanna zauważa, że Stwór z Bagien szpiegował spotkanie, nie będąc w nim aktywnie. Udaje się do Salem, gdzie rosło Drzewo Cudów, i rozmawia z samym Swamp Thingiem o tej sprawie i jego podejściu do niej. Swamp Thing wyjaśnia jej, że Drzewo było dla Tytanów Omega sposobem na zmierzenie Cudu naszego świata, ale po tym, co się stało, Drzewo nie ma celu i ewoluuje, aby znaleźć inny. Zatanna każe mu przekazać Drzewiu, że jest zła i chce ponownie przejąć kontrolę nad swoją magią, ponieważ to jej jedyny sposób na połączenie się ze światem. Drzewo zaskakująco odpowiada w postaci Giovanniego Zatary, taty Zatanny, mówiąc jej, że Inny Rodzaj i ich przywódca, Człowiek do góry nogami, przybywają, aby odebrać magię, ponieważ byli ich pierwotnymi posiadaczami.

W wizji, którą pokazuje jej ojciec, walczy u boku Diany i jej zespołu, dzięki czemu Zatanna rozumie, że ona i Swamp Thing powinny połączyć siły z Wonder Woman, mówiąc jej, że rozumie, że magia, a nawet planeta, mają je jako jedyne mieć nadzieję. Nie wspomina jednak o tym, że jej ojciec powiedział, że członek zespołu będzie kluczem do ocalenia lub zniszczenia magii raz na zawsze.[23] Myśląc, że najlepszą opcją jest zwrócenie się o pomoc do Doktora Fate’a, Zatanna i Diana odkrywają, że Nabu, Pan lub Zakon i istota, która daje Doktorowi swoją moc, uwięził jego gospodarza, Kenta Nelsona, w Hełmie i przejął kontrolę. Ponieważ magia, zwłaszcza teraz, prowadzi do chaosu, Nabu zdecydował się sprzymierzyć się z Człowiekiem do góry nogami, zmuszając go do przybycia na Ziemię i zjedzenia całej magii, aby w końcu mógł zapanować Porządek.

Po tym, co powiedział Nabu, Zatanna przypomina sobie swojego ojca i jego nauki: magiczne laski, krew demonów, a nawet odwrócony język, którego rodzina Zatara używała do posługiwania się magią, to system porządku mający na celu stabilizację używanej przez nich siły, ale może jest to nawet coś więcej . Pamięta, jak Giovanni mówił jej, że w ciemnym miejscu żyją stworzenia, które nie chcą, aby ludzie używali magii, ponieważ ona należy do nich, a te systemy to jedyny sposób na ukrycie przed nimi magii. Zatanna zdał sobie sprawę, że potwory, o których mówił jego ojciec, to te, które wychodzą przez drzwi otwarte przez Nabu: są Innym Rodzajem. Ich przywódca, Człowiek do góry nogami, jest istotą czystego terroru i magii i bez wysiłku niszczy większość członków drużyny, pozbawiając nawet Johna Constantine'a jego demonicznej krwi. Kiedy wszystko wydaje się stracone, na czole Wonder Woman pojawia się znak mocy, znak magii, której Zatanna nie zna. Odwrócony Człowiek zostaje zraniony tą mocą, więc Zatanna uczy Dianę zaklęcia, które ma wygnać stworzenie, udaje mu się to i przywraca wszystkie wyrządzone przez siebie szkody, w tym przywracając do życia Detektywa Szympansa i Swamp Thing.

The Witching Hour[]

Zatanna zaczęła pomagać Dianie w zrozumieniu i kontrolowaniu jej nowej mocy, ale była trochę zirytowana, gdy Diana zdecydowała się nie rozmawiać o tym z Ligą Sprawiedliwości podczas spotkania, aby porozmawiać o tym, co stało się z Człowiekiem do góry nogami. Po powrocie do siedziby Justice League Dark Diana przeżywa załamanie, gdy Hekate, bogini czarów, próbuje przejąć jej ciało: Wonder Woman była jedną z pięciu naznaczonych czarownicą kobiet wybranych przez Hekate na gospodarzy jej mocy podczas bogini czekała na okazję, aby ocenić kontrolę nad magią. Po tym, jak Zatanna zwraca się do Diany, aby pomogła jej się opanować, zespół ucieka przez portal międzywymiarowy i bezpiecznie trafia do Baru Otchłani.

Tam dowiadują się, że inna naznaczona czarownicą, Witchfire, dokonała masakry, zabijając kilka młodych czarownic zebranych tam ponownie na spotkaniu Siostry Sztucznej Ręki: świadkiem tego był John Constantine, który gdy tylko zobaczył Zatannę wychodzącą portalu wstał i ją pocałował. Zszokowana śmiałością Johna Zatanna uspokaja się, gdy Constantine mówi jej, że zrobił to, ponieważ jest przekonany, że nikt nie przeżyje Godziny Czarów. Następnie Diana postanawia spotkać się z Circe na jej wyspie Aeae, ponieważ grecka czarodziejka jest jedną z najwierniejszych sług Hekate. Zatanna nie zgadza się z planem, ale go realizuje. W domu Circe Wonder Woman i Zatanna rozpoczynają kłótnię, gdy czarodziejka mówi Amazonce, że jej pomysł użycia mocy znaku wiedźmy przeciwko samej Hekate był głupi i niezwykle niebezpieczny: Zatanna wie, że magia zawsze ma mroczną, wysoką cenę i nie chce, aby Diana brała na siebie tak duży ciężar. Mimo to Circe jest przekonana, że Diana miała dobry pomysł i przy jej wsparciu amazonka aktywuje jej moc, otwierając portal do Nanda Parbat, gdzie inna naznaczona wiedźmą Manitou Dawn próbuje przejąć miasto dla Hekate. ]

W Nanda Parbat Zatanna i Constantine zdają sobie sprawę, że Hekate chce kontrolować wszystkie miejsca mocy magii: w obliczu niestabilności magicznego wymiaru spowodowanej przez Inny rodzaj, Hekate wie, że to idealny moment, aby spróbować przepisać magię na swój własny obraz. Po rozpoczęciu bitwy Diana wkrótce znalazła się całkowicie pod kontrolą Hekate i tylko Zatanna i Konstantyn pozostali, by stawić jej czoła. Rozmawiając o tym, co robić, Zatanna dowiaduje się od Johna, że po Upside- rozwinął się u niego śmiertelna postać raka płuc. Down Man pozbawił go demonicznej krwi i że wkrótce umrze. Zranieni wiadomością o chorobie Konstantyna, oboje wciąż znajdują desperacki sposób na pokonanie Hekate lub przynajmniej uwolnienie Diany spod jej kontroli: egzorcyzm. Oboje łączą swoje moce i próbują tego dokonać, ale połączenie mocy Hekate, która różni się od zwykłej magii stworzonej przez Zee i Johna, oraz niestabilności samej magii, spowodowało, że rytuał miał zupełnie inny efekt: wyleczył Manitou Dawn i Czarna Orchidea, przenosząc całą posiadaną moc na Dianę.

Teraz, mając w sobie niemal całą moc wszechpotężnej bogini, Diana udaje się do ostatniego miejsca mocy, które wciąż nie kontroluje Hekate: Sfery Bogów. Wydaje się, że przeznaczeniem Zatanny i Johna jest śmierć, ale wszyscy członkowie Justice League Dark zostają przetransportowani przez Circe z powrotem do Aeaea. Wiedźma chce, żeby przeprowadzili ostateczny atak na Hekate, bo jeśli przejmie kontrolę nad magią, wszystko będzie stracone. Na szczęście Diana w jakiś sposób odzyskała kontrolę i otwierając drzwi Człowiekowi do góry nogami, pokonała Hekate, gdy pożarł ją potwór. Po użyciu swojej ostatniej mocy, aby wyleczyć Olimp z wyrządzonych wcześniej szkód, Zee i Diana rozmawiają ze sobą o konsekwencjach Godziny Czarów i kontrataku, jaki należy zaplanować przeciwko Innemu Rodzajowi.

Advertisement