DC Wiki
Advertisement

Pierścień Zielonej Latarni, znany również jako Pierścień Mocy, to biżuteria, która zapewnia noszącemu niesamowite i niezrozumiałe moce i zdolności poprzez wykorzystanie siły woli. Niektórzy uważają je za najpotężniejszą broń w znanym wszechświecie.

Historia[]

W zależności od umiejętności i siły woli noszącego może zrobić prawie wszystko. Pierwszy Pierścień Zielonej Latarni na Ziemi w czasach nowożytnych został wykonany i noszony przez Alana Scotta i zasilany mistycznym Gwiezdnym Sercem. Jego okazał się wyjątkiem, produktem ubocznym wysiłków Strażników Wszechświata, by powstrzymać magię wszechświata. Strażnicy stworzyli również bardziej rozpowszechnioną wersję, zasilaną pojedynczymi bateriami Green Lantern Power Battery poprzez połączenie z Centralną Baterią zasilającą na Oa. Z wyjątkiem pierścienia noszonego przez Alana Scotta, obecne pierścienie są wzorowane na tym, który otrzymał Kyle Rayner, kiedy był jedynym istniejącym Green Lanternem.

Początki przed Kryzysem[]

Pierwotnie, w wymiarze Earth-One, pierwsze Zielone Latarnie były wyposażone w pistolety, a nie pierścienie, które były ładowane w bateriach w kształcie latarni. Począwszy od tego, że Rori Dag z Rojira otrzymał pierwszy pierścień mocy, te inne proto-Zielone Latarnie prawdopodobnie zdobyły pierścienie i wkrótce potem zostały zaproszone do udziału w nowym Korpusie Zielonych Latarni. Jednak w okresie pokryzysowym Korpus Zielonych Latarni zawsze nosił pierścienie mocy, chociaż ich poprzednicy, Manhunters, używali pistoletów.

Oan Power Ring[]

Oan Power Ring

Oan Power Ring

W czasach oryginalnego Korpusu Zielonych Latarni, Strażnik znany jako Meadlux stworzył pierścień mocy specjalnie dla Strażników. Pierścień mocy Oan miał te same możliwości co standardowy pierścień, ale był zasilany wewnętrzną mocą jego posiadacza i dlatego nie wymagał ładowania. W przeciwieństwie do tradycyjnego Pierścienia Zielonej Latarni, pierścień Oana nie zawierał zanieczyszczeń, które ograniczały jego możliwości w stosunku do materiałów w kolorze żółtym. Odkrycie, że taka broń istnieje, wywołało wielką schizmę w szeregach Korpusu Zielonych Latarni. Oficerowie, którzy stracili bliskich towarzyszy z powodu przeciwników wzmocnionych żółtą bronią, stracili wiarę w Strażników. Niektórzy z nich, tacy jak Galius Zed, Eddore i Kaylark, posunęli się nawet tak daleko, że odwrócili się od Strażników, pożądając pierścieni dla siebie. Inną grupą osób, która zainteresowała się pierścieniami Oana, byli kosmiczni piraci znani jako Wolni Lansjerzy.

Pierścień Mocy Gwardii Honorowej[]

Nie ma znanej różnicy w mocy i zdolnościach między pierścieniem Gwardii Honorowej a pierścieniem normalnej Zielonej Latarni. Tylko wzór pierścienia Honor Guard jest inny. Był to pierścień po raz pierwszy noszony przez Kyle'a Raynera, gdy Korpus został zniszczony, i był pierwszym pierścieniem, w którym zastosowano nowy protokół ładowania, który wymaga ponownego naładowania tylko wtedy, gdy pierścień jest wyczerpany. Zamiast raz na pełny obrót planety (24 godziny).

Przeciążenie[]

W pobliżu Niebieskiej Latarni lub kogoś, kto dzierży Pierścień Niebieskiej Latarni, każdy Pierścień Zielonej Latarni może zostać naładowany do 100% i więcej. Przeładowany pierścień pozwala jego użytkownikowi podróżować szybciej, tworzyć większe i mocniejsze konstrukcje oraz zużywać niewiarygodne ilości energii. Nie ma znanego limitu, do którego pierścień może zostać przeładowany, ale najwyższy zaobserwowany to 325%.

Przysięga[]

Wszystkie pierścienie zasilające wymagają okresowego ładowania. Proces nie jest natychmiastowy, więc wiele Zielonych Latarni recytuje przysięgę podczas ładowania pierścienia. Przysięga nie jest wymagana do naładowania pierścienia, ale jest recytowana, aby potwierdzić zaangażowanie danej osoby w Korpusie Zielonych Latarni i zmierzyć czas potrzebny do naładowania pierścienia. Podczas gdy wielu Zielonych Latarni tworzy własną przysięgę, większość używa oficjalnej przysięgi Korpusu jako znaku szacunku. W trosce o polityczną poprawność ze strony DC (lub w kontekście Hala Jordana) słowo „najczarniejszy” zastąpiono słowem „najciemniejszy”; praktyka ta została porzucona wraz z przywróceniem Korpusu Zielonych Latarni, częściowo ze względu na znaczenie wydarzenia komiksowego Blackest Night. Rot Lop Fan, Green Lantern z sektora bezgwiezdnego, zastępuje światło dźwiękiem w swojej przysiędze.

Oryginalnie:

"In brightest day, in blackest night,

No evil shall escape my sight.

Let those who worship evil's might,

Beware my power... Green Lantern's light!"

W tłumaczeniu:

„W najjaśniejszy dzień, w najczarniejszą noc,

Żadne zło nie umknie mojemu spojrzeniu.

Niech ci, którzy czczą potęgę zła,

Strzegą się mojej mocy... Zielonej Latarni!"

Advertisement