DC Veri Tabanı
Advertisement

Superman ya da Çelik Adam, DC Evreni'ndeki en güçlü karakterlerdendir. Güçleri, inanılmaz fazla güç, süper hız, hasar görmezlik, dondurucu nefes, uçma ve kızılötesi görüştür. Yok olan gezegen Krypton'da Kal-El olarak doğup, ebeveynleri Jor-El ve Lara tarafından bir rokette türünün son üyesi olmak üzere Dünya'ya gönderildi. Roketi merhametli Jonathan ve Martha Kent tarafından bulundu ve kendisi Kansas, Smallville'da Clark Kent olarak yetiştirildi. Büyütülmesi ona ahlaki değerler ve Lana Lang ve Pete Ross gibi ömür boyu süren arkadaşlıklar kazandırdı. Gizli kimliğinde, kendisi Metropolis şehrinde Daily Planet'da çalışan bir gazeteci. Burası ayrıca aşkı Lois Lane ve iş arkadaşları Perry White ve Jimmy Olsen'la da tanıştığı yer. En büyük düşmanı, dahi süper kötü Lex Luthor'dur. Anavatanının hatırasını korumak ve bu çift hayatına kolaylık sağlamak için Kuzey Kutbu'nda bir Yalnızlık Kalesi vardır. Superman, bu çifte mirasından gurur duymaktadır ve öz ailesinin de üvey ailesinin de öğrettiklerini oldukça ciddiye almaktadır. Aslında o, bu dünyaya göre bir uzaylı, ama o insanlığına değer verir ve kendisinin dürüstlük inancı, adalet ve Amerikan yolu'yla birlikte savaşmaktadır. Superman'in mirasından etkilenen veya direkt onunla bağlantılı olan kahramanlar da vardır, özellikle de Superboy ve Supergirl. Kendisi ayrıca Justice League ve Süper Kahramanlar Lejyonu'nun da üyesidir.

Superman, 1938 yılında Jerry Siegel ve Joe Shuster tarafından yaratılıp ilk defa Action Comics #1'de gözükmüştür. Yardımcı karakterleri ve kötülerinin uzunca bir yayıncılık tarihi vardır, bu da onu Batman ve Wonder Woman'la birlikte DC Comics'deki en önemli 3 karakterden biri yapar.

Successors

Multiverse

The New 52 Multiverse

Dark Multiverse

52 Multiverse

Pre-Crisis Multiverse

Elseworlds

Alternate Timelines

Possible Futures

Miscellaneous

Other Media

Comics

See Also: Superman Titles

Şablon:Justice League Şablon:Legion of Super-Heroes Şablon:Superman nl:Superman

Advertisement