Вікі DC
Advertisement

Тип: Тривала серія
Дата публікації: Березень 1940 – Жовтень 2011

Batman 1

Видавництво: DC Comics
Статус: Завершена

Бетмен (Серія 1) - це триваюча лінійка коміксів, яка почала свою публікацію весною 1940 року і закінчила у 2011 році. Бетмен спочатку виходив як щоквартальний журнал, але з випуску #6 починає виходити раз на два місяці. Починаючи з 1954 року National Periodical Publications починає публікувати 8 випусків Бетмена на рік. Так було лише до 260 випуску, після чого DC Comics почали випускати Бетмена щомісяця, і він так само виходить до сих пір.

Перші сім Річників Бетмена насправді випускали кожні півроку, а не щорічно. Це були випуску подвійного розміру з передруком історій Бетмена. Починаючи з восьмого Річника, вони почали публікуватися з оригінальними історіями. За винятком Екшн Коміксів та попередньої серії історій про Бетмена, Детективних Коміксів, ця серія Бетмена залишилася однією з найтриваліших серій DC Comics за весь час.

Історія

"Бетмен" був першою лінійкою коміксів, де головним героєм виступав сам Бетмен. Після успішного року публікацій історій про Бетмена в Детективних Коміксах (Серія 1) DC починає публікувати "Бетмена" навесні 1940 року. Як і більшість книг тієї епохи, вони складалися з різних історій про Бетмена та його нещодавно показаного помічника Робіна.

Золота Епоха

Бетмен був відносно новим персонажем в Золотій Епосі Коміксів, і творча група серії "Бетмена" складалася з тих самих людей, які працювали над його історіями в "Детективних Коміксах". Це були творці Бетмена Білл Фінґер та Боб Кейн. Удвох, з допомогою художників Джеррі Робінсона та Джорджа Русоссома, спвіпрацювали над першими випусками Бетмена. Робота була відносно легкою, оскільки випуски спочатку публікувалися по одному на квартал. Однак "Бетмен" став публікуватися раз на два місяці, починаючи з шостого випуску (1941 рік). У міру збільшення навантаження були залучені нові творці, щоб допомагати Кейну та Фінґеру виробляти необхіду кількість історій про Бетмена. Більшість нових творців були запрошені допомагати Кейну в художньому відділі. Це були Джей і Рей Бернлі, Лью Сейр Шворц, Пол Купер, Чарльз Періс, Джим Муні та найбільш важливий Дік Спренґ, який визначив образ Бетмена в Золотій Епосі. Усі вона працювали, як художники-привиди (тобто їхні імена не були зазначені у випусках) для Боба Кейна, який все ще був єдиним творцем коміксів про Бетмена. Різноманітні сценаристи також були залучені до створення коміксів, включаючи Дона Кемерона, Джозефа Ґріна, Едмонда Гамільтона, Девіда Верн Ріда та кілька інших. Незважаючи на їхні внески, Білл Фінґер був головним сценаристом випусків про Бетмена. Впродовж Золотої Епохи серія "Бетмена" ввела чимало концепцій, персонажів, тропів та речей, які стали добре відомими в Бетменських мітах. Джокер та Жінка-кішка були обидва введені в Бетмені #1 (1940 року); Ґотем-сіті було офіційно названо в Бетмені #4 (1940 року); Альфред Пенніворт вперше з'явився в Бетмені #16 (1943 року); Вікі Вейл та Божевільний Капелюшник були створені в Бетмені #49 (1948 року) і перша поява Дедшота була в Бетмені #59 (1950 року). Історії "Бетмена" цієї епохи були здебільшого пригодницькими, де Бетмен та Робін протистояли безлічі злочинців. Серед найбільш поширених злочинців були ґанґстери і махінатори всіх сортів, поки найбльш відомі вороги з'являлися лише в особливих випадках. Впродовж Другої світової війни було також кілька історій на воєнну тематику. Зрідка деякі історії розроблялися в темах фентезі та наукової фантастики, такі як подорож у часі, зустрічі з мітичними істотами та надприродні ситуації. Коли Золота Епоха підійшла до кінця, творчі зусилля змінилися, відмовившись від кримінальних історій на користь науково-фантастичних та фентезі історій.

Срібна Епоха

В ранніх 50-х комікс індустрія зазнала радикальних змін, які кульмінували в створення Comics Code Authority (CCA)в 1954 році (себто українською це "Авторитет Коду Коміксів" або АКК). Протягом цих років Білл Фінґер залишився головним сценаристом, в той час, як кілька інших, як Едмонд Гамільтон та Ед Геррон замінювали Фінґера щоразу, як DC вимагали додатоких історій. Мальовка в Бетмені все ще керувлася та приписувалася Бобу Кейну, в той час, як його художники-привиди Дік Спренґ та Лью Сейр Шворц виконували всю роботу. З введенням АКК Джек Шифф став редактором коміксів про Бетмена і змінив творчі зусилля серії, щоб відповідати їх рекомендаціям. Протягом наступного десятиліття історії про Бетмена ставали все більш "безгулуздими" і перебували під сильним впливом наукової фантастики та фентезі. Більшість звичайних творців залишилися в серії, окрім Діка Спренґа, який відійшов від розробки Бетмена. Скоро Боб Кейн знайшов заміну і Шелдон Молдофф став головним художником Бетмена на наступне десятиліття. Молдоффу завжди допомагали чорнильники Стен Кей та Чарльз Періс. Джек Шифф керував створенням кількох персонажів, як Бетмайт, Ейс Бетгаунд, Бетвумен, Бетґьорл та кількома видатними новими лиходіями, як Містер Фріз та Глиноликий 2. Незважаючи на ці нововведення, творчий зсув коміксів Бетмена на більш "дитячо-орієнтовані речі" нашкодили серії і продажі Бетмена впали. В 1964 році DC призначило Джуліуса Шворца новим редактором Бетмена і під його керівництвом нові сценаристи та художники були залучені до коміксів про Бетмена. Спочатку обов'язки сценаристів виконували Ґарднер Фокс та Джон Брум, який працював з Біллом Фінґером над новими коміксами про Бетмена до 1966 року, коли Фінґер вже не був частиною команди. Шелдон Молдофф залишився головним художником Бетмена, але був вимушений змінити власний стиль, щоб відповідати головному художнику Детективних Коміксів Карміну Інфантіно. Джо Ґіелла став новим чорнильником обох серій, а Ґаспар Саладіно замінив Айра Шнаппа, як художника по шрифтах. Нова творча група відродила кілька старих лиходіїв, як Загадник, Джокер, Жінка-кішка та Пінгвін; ця спроба виникла в той же час, як серіал про Бетмена набув популярності. Отруйний Плющ - найбільш відома персонажка, яка була створена в цю епоху, завдяки рідкісній співпраці зі сценаристом Робертом Каніґером в Бетмені #181.

В кінці 60-х Боб Кейн більше не мав контракту на Бетмена, а його художника-привида Шелдона Молдоффа також вилучили із серії. Ґарднер Фокс і Джон Брум були замінені Френком Роббінсоном, який став головним сценаристом "Бетмена", працюючи з Ірвом Новіком, головним художником Бетмена. ДІк Джордано почав працювати чорнильником, а Бен Ода художником по шрифтах. Творча група спробувала оживити концепцію Бетмена в Темному Лицарі. Працюючи з редактором Джуліусом Шворцом, вони сприяли великій зміні статусу кво. В Бетмені #217 Робін закінчив старшу школу і пішов до коледжу, залишаючи Бетмена самотнім, яким він був на початку. Це також позначає кінець Срібної Епохи Бетмена.

Бронзова Епоха

Бронзову Епоха часто ставлять між ранніми 70-ми та серединою 80-х і ця епоха об'єднала комікси Бетмена в щомісячну серію. Вона почалася в 1970 році, коли творча група вирішила повернути фігуру Бетмена, як темного месника. Провідною творчою групою цієї епохи були сценарист Денніс О'Ніл та художник Ніл Адамс, який ввів нові стандарти історій Бетмена. Вони часто ділилися творчими обов'язками випусків Бетмена зі сценаристом Френком Роббінсоном та художником Ірвом Новіком. Ці творчі групи стежили за створенням нових важливих персонажів, як Ра'с ал Ґул в Бетмені #232 або оновленням старих класичних ворогів, як Джокер в Бетмені #252. До середини 70-х більшість творчих груп перейшли на інші проєкти, залишивши лише, постійного члена, редактора Джуліуса Шворца. Він негайно найняв сценариста Девіда Верна Ріда та художника Ерні Чана, як нових співавторів Бетмена. Чан працював протягом року і багато художників робили ілюстрації до Бетмена, включаючи Ромео Танґел, Джон Калнан, Майк Ґрелл, Сал Амендола та Майкл Ґолден. У 1978 році сценарист Лен Вайн був залучений на заміну Ріду. Після 14 років редакторства коміксів про Бетмена Джуліус Шворц залишив свою посаду, і, починаючи з Бетмена #310, Пол Левіц стає новим редактором. Вайн був сценаристом до випуску Бетмена #232, після чого сценарист Марв Вульфман взяв на себе його обов'язки. Новік залишався головним художником до початку 80-х, в той час, як ДІк Джордано став новим редактором Бетмена і найняв Джеррі Конвея головним сценаристом і Джина Колана новим художником. Художник Дон Ньютон приєднався до команди і незабаром після цього разом із Конвеєм, Коланом та Ньютоном керували створенням нових персонажів, як Джейсон Тодд в Бетмені #357. У 1983 році Лен Вайн став новим редактором Бетмена і найняв Доґа Моенча сценаристом. Моенч працював разом із Коланом та Ньютоном поки останній не помер і його замінив Том Мендрейк. Моенч і його творча група створили Ноктюрну в Бетмені #363, а також Чорну Маску в Бетмені #386. Бронзова Епоха підійша до кінця з Кризою на Нескінченних Землях, яка також відзначається кінцем співпраці між Леном Вайном, Доґом Моенчом, Джином Коланом та Томом Мандрейком в Бетмені #400.

Посткриза

Цей розділ незавершений.

Випуски

Щорічники

Спецвипуски

Advertisement